ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХХV сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 17 вересня 2013 року м. Лозова
Про хід виконання Програми реформування
та розвитку житлово-комунального господарства
Лозівського району на 2009-2014 роки,
затвердженої рішенням районної ради
від 29 жовтня 2008 року (зі змінами)
Розглянувши інформацію районної державної адміністрації про хід виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району на 2009-2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 29 жовтня 2008 року (зі змінами), відповідно до статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” районна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Інформацію про хід виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району на 2009-2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 29 жовтня 2008 року (зі змінами), взяти до відома (додається).
- Районній державній адміністрації спільно з сільськими, селищними радами вживати вичерпних заходів щодо виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району на 2009-2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 29 жовтня 2008 року (XXVIII сесія V скликання), зі змінами, внесеними рішенням районної ради від 21 жовтня 2009 року (XXVIII сесія V скликання).
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку та екології (О.М.Лійченко), з питань бюджету та спільної власності територіальних громад (А.В.Семенов).
Голова районної ради І. Нестєров
Матеріали на сесію
районної ради
від________2013 року
Інформація
«Про хід виконання Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району на 2009-2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 29 жовтня 2008 року (зі змінами)
В районі розроблена та діє Програма реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району на 2009-2014 роки, яка затверджена рішенням районної ради від 29 жовтня 2008 року (зі змінами). Дана Програма розроблена насамперед для вжиття заходів з підвищення якості життя населення, яке мешкає в багатоповерховому житловому фонді комунальної власності територіальних громад району. Так, структура житлово-комунального господарства району складається з житлового фонду місцевих рад, який в загальній кількості налічує 67 багатоповерхових житлових будинків місцевих рад, 28 житлових будинків ОСББ, 8 котелень та теплових мереж, водопровідних та каналізаційних мереж, водопровідних та каналізаційних насосних станцій, каналізаційних очисних споруд. Обслуговують вказаний житловий фонд та інженерні мережі і споруди підприємства житлово-комунального господарства, які задля надання якісних комунальних послуг та проведення своєчасних поточних ремонтів на вказаних об’єктах мають бути економічно активними та плідно співпрацювати як з отримувачами послуг, так і з засновниками даних підприємств.
Для якісного та належного утримання вказаних споруд та інженерних мереж, які мають граничні терміни експлуатації, окрім поточних повинні виконуватися і капітальні ремонти та вживатися заходи з їх реконструкції шляхом втілення новітніх енергозберігаючих технологій, обсяги виконання яких викладені у розділах Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства Лозівського району. Виконання цих заходів потребує значного фінансування. Тому, джерелами фінансування виконання завдань загальнодержавної та районної Програм реформування – є надходження коштів, в першу чергу, з державного бюджету, коштів місцевих бюджетів, коштів підприємств житлово-комунального господарства та інше. Враховуючи обмаль коштів в місцевих бюджетах, на підставі інформації, що надається органами місцевого самоврядування та згідно з Програмою реформування, райдержадміністрацією щороку розробляються та подаються у відповідні служби обласної державної адміністрації пропозиції щодо включення до Переліку об’єктів, які фінансуються з державного бюджету місцевим бюджетам, об’єктів житлово-комунального господарства Лозівського району на проведення їх капітальних ремонтів, технічного переоснащення та реконструкцій.
Так, районною Програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2013 рік було передбачено виконання заходів з капітального ремонту об’єктів, в тому числі багатоповерхового житлового фонду та інженерних мереж і технічного переоснащення опалювального обладнання котелень, а саме:
— завершення будівництва та введення в експлуатацію очисних споруд за технологією «Біоплато» в с. Єлизаветівка;
— реконструкція мереж водопостачання та водовідведення селища Орілька;
— заміна малоефективних котлів НІІСТУ-5 на високоефективні котли в котельнях смт Орілька, с. Катеринівка ЗОШ та ЦРЛ;
— виконання капітального ремонту багатоповерхового житлового фонду комунальної власності місцевих рад;
— реконструкції та капітального ремонту житлових будинків із застосуванням енергозберігаючих технологій і обладнання;
— забезпечення оснащення наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії.
На превеликий жаль, необхідного та бажаного надходження коштів з бюджетів вищих рівнів не відбувається. Крім виділених коштів з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища на закінчення будівництва та введення в експлуатацію очисних споруд за технологією «Біоплато» в с. Єлизаветівка.
Крім вищенаведеного слід зазначити, що одним із завдань Програми реформування є створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Так, на сьогодні в районі діє 9 ОСББ, до складу яких входить 28 будинків, загальною площею 98,45 тис.м2. Робота щодо створення об’єднань в даний час ведеться в селі Перемога.
Відповідно до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» члени ОСББ отримали змогу самостійно керувати своїм будинком, приймати рішення щодо надходження та витрати коштів, визначати порядок утримання, експлуатації та ремонту неподільного і загального майна, встановлювати розміри платежів, зборів і внесків членів об’єднання, укладати договори на управління та експлуатацію, обслуговування і ремонт майна, самостійно вибирати виконавців послуг з утримання житла і прибудинкової території, визначати черговість проведення поточних ремонтів, контролювати своєчасну сплату внесків та платежів, захищати права та представляти законні інтереси власників в органах державної влади і місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності тощо. При створенні об’єднання – усі кошти будуть сконцентровані в їхньому будинку та використані тільки на його потреби. При цьому надходження та витрати коштів, їх цільове використання будуть прозорими.
Заступник голови
районної державної адміністрації М.М. Боболєв