ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХІХ сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 20 березня 2013 року м. Лозова
Про звіт голови Лозівської районної державної
адміністрації з питань виконання бюджету,
програм соціально-економічного та
культурного розвитку Лозівського району
й делегованих районною радою повноважень
Заслухавши звіт голови Лозівської районної державної адміністрації з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку Лозівського району й делегованих районною радою повноважень, відповідно до ст. 43, 72 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” районна рада
В И Р І Ш И Л А:
Звіт голови Лозівської районної державної адміністрації за 2012 рік з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку Лозівського району й делегованих районною радою повноважень схвалити.
Голова районної ради І.Нестєров
Звіт голови Лозівської районної державної адміністрації з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку Лозівського району й делегованих районною радою повноважень
Структура
звіту голови Лозівської районної державної адміністрації з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку Лозівського району й делегованих районною радою повноважень
стор.
1.1. Розвиток промисловості 2 |
1.2. Реалізація політики у сфері енергозбереження 2 |
1.3. Підвищення конкурентоспроможності агропромислового комплексу 4 |
1.4. Житлово-комунальне господарство 5 |
1.5. Транспорт, дорожнє господарство та зв’язок 6 |
1.6. Розвиток внутрішньої торгівлі 6 |
1.7. Інвестиційна політика 7 |
1.8. Фінансові ресурси 8 |
1.9. Регуляторна політика та розвиток підприємництва 9 |
|
2.1. Демографічний розвиток, підтримка сімей та молоді 10 |
2.2 Ринок праці 12 |
2.3. Грошові доходи населення 12 |
2.4. Пенсійне забезпечення 13 |
2.5. Соціальний захист 14 |
2.6. Покращення здоров’я населення 15 |
2.7. Освіта 16 |
2.8. Розвиток культури 18 |
2.9. Розвиток фізичної культури і спорту 18 |
2.10. Охорона навколишнього природного середовища 19 |
|
- Розвиток реального сектора економіки Лозівського району.
Модернізація виробництва та інфраструктури
1.1. Розвиток промисловості
Станом на 1 січня 2013 року перелік підприємств, по яким рахуються обсяги реалізованої промислової продукції по району, складається з двох підприємств: КП «Тепловодосервіс» – виробництво теплової енергії (його питома вага в загальних обсягах складає 90%) та ТОВ «Славія» — виробництво соняшникової олії.
У 2012 році Комунальним підприємством «Тепловодосервіс» проведені роботи по заміні теплових мереж Краснопавлівської теплової дільниці —
200 м.п. дільниць (виконано ізоляції теплових мереж 573 м.п.), по Орільській тепловій дільниці — 23 м.п. (виконано ізоляцію теплових мереж 312 м.п.).
За 2012 рік обсяги реалізованої промислової продукції в цілому по району склали 12 млн.грн., що на 3 млн.грн. менше програмного показника. На невиконання показника вплинуло те, що побудований і введений в експлуатацію в липні 2012 року завод по переробці насіння соняшника
в с. Надеждівка, вартість будівництва якого, згідно зведеного кошторисного розрахунку становить 4379,3 тис.грн. У зв»язку з затримкою вирішення питання енергозабезпечення підприємства, не розпочав виробничу діяльність, як планувалося з четвертого кварталу 2012 року.
1.2. Реалізація політики у сфері енергозбереження
Впродовж 2012 року було забезпечено безперебійно та відповідно до потреб постачання електроенергії та природного газу для всіх галузей економіки району. Проводився постійний аналіз споживання і використання енергетичних ресурсів та причин їх втрат. Вживалися заходи щодо скорочення заборгованості за спожитий природний газ та теплову енергію. За звітний рік заборгованість зменшилася за спожитий природний газ на 2504,5 тис.грн. і на
1 січня 2013 року склала 130,2 тис.грн., за теплову енергію борг зменшився на 635,9 тис.грн. і склав 1138,2 тис.грн.
Як і планувалося побудовано:
— газопровід високого тиску до с. Петропілля протяжністю 4,4 км (за кошти ПРАТ «Харківгаз» загальною вартістю 1239,4 тис.грн.);
— газопровід низького тиску протяжністю 388 п.м по вулиці та провулку Юність смт Краснопавлівка за кошти кооперативу вартістю 23,5 тис.грн.;
— газопровід низького тиску до котельні КП «Тепловодосервіс» по
вул. Дзержинського, 2а смт Краснопавлівка загальною довжиною 450 п.м за кошти підприємства на суму 22,4 тис.грн.
Здійснювалися заходи щодо газифікації сіл Копані та Михайлівка — укладено угоди між НАК «Нафтогаз Україна» та кооперативами на будівництво газопроводів до зазначених сіл на загальну суму понад 2,6 млн.грн. (надходження коштів передбачається у 2013 році).
На двох насосних станціях Комплексу водопідготовки
«Дніпро» Харківводоканал» встановлено нові трансформатори меншої потужності, що дає річний економічний ефект в сумі 1,5 млн.грн.
1.3. Підвищення конкурентоспроможності агропромислового комплексу
одиниці виміру | програмне
завдання |
факт
2012 року |
виконання у % | |
Валова продукція сільського господарства (у порівн. цінах 2005 року) | ||||
Всі категорії господарств: | тис.грн. | 203938 | 211551 | 103,7 |
в тому числі сільськогосподарські підприємства | тис.грн. | 98238 | 86169 | 87,7 |
Виробництво основних видів сільськогосподарської продукції | ||||
Всі категорії господарств: | ||||
Зерно | т | 164036 | 117896 | 71,8 |
Цукрові буряки | т | 23961 | 41296 | 172,3 |
Соняшник | т | 53768 | 61267 | 113,9 |
Соя | т | 3050 | 1848 | 60,6 |
Худоба і птиця (жива вага) | т | 1120 | 1150 | 102,7 |
Молоко | т | 16800 | 16200 | 96,4 |
У т.ч. сільськогосподарські підприємства: | ||||
Зерно | т | 116500 | 71203 | 61,1 |
Цукрові буряки | т | 18586 | 31558 | 169,8 |
Соняшник | т | 40383 | 47780 | 118,3 |
Соя | т | 3000 | 1817 | 60,6 |
Худоба і птиця (жива вага) | т | 470 | 511 | 108,7 |
Молоко | т | 1550 | 1801 | 116,2 |
У 2012 році по всім категоріям господарств отримано валовий збір зерна у заліковій вазі в кількості 117,9 тис.тонн. що на 46,1 тис.тонн менше запланованого показника та на 46,6 тис.тонн показника 2011 року. Зменшення валового виробництва зернових відбулося через несприятливі погодно-кліматичні умови: в зимовий період загинули озимі культури на площі 5436 га, а навесні висока температура повітря та тривала відсутність продуктивних опадів негативно вплинули на ріст і розвиток зернових культур. Середня урожайність зернових склала 23,6 ц/га проти 29,3 ц/га у 2011 році. Але слід відзначити високу якість зібраного врожаю.
Програмою було передбачено отримати 53,8 тис.тонн насіння соняшника, фактично зі площі 29,2 тис.га отримано валовий збір соняшника 61,3 тис.тонн (урожайність 21 ц/га, що на 2,7 ц/га менше, ніж у 2011 році). Валове виробництво збільшено за рахунок збільшення посівних площ на 5,7 тис.га.
Завдання по вирощуванню цукрових буряків перевиконано на 13,9 %. Валовий збір склав 41,3 тис.тонн (урожайність 321,0 ц/га, + 73,2 ц/га до
2011 року), що менше показника попереднього року на 19,4 тис.тонн (зменшення валового збору культури відбулося у зв»язку з тим, що підприємствами ГК «Кернел» не посіяно жодного із запланованого гектару, а також через засуху не зійшло 105 га посіву у ФГ «Лан»).
Завдяки проведеній роботі, сільськогосподарські підприємства до проведення комплексу осінньо-польових робіт були забезпечені в повному обсязі матеріальними ресурсами. Під врожай 2013 року посіяно 27,3 тис.га озимих культур по всіх категоріях господарств, що складає 111 % до запланованих обсягів. Отримано сходи на всій площі і станом на 1.02.2013 року в доброму стані знаходилося 80,8 % від посіву (22,1 тис.га), решта площі (5,2 тис.га) – у задовільному стані. Підприємствами засипано 2872 тонн насіння ярих культур (113 % до потреби), придбано нової техніки та обладнання на суму 28,3 млн.грн. (+ 3,1 млн.грн. до 2011 року). На проведення весняно-польових робіт сільгосппідприємствам прогнозовано необхідно 155,1 млн.грн.
В районі ведеться робота щодо розвитку галузі скотарства.
Відповідно до завдань Програми у 2012 році ДП ДГ «Комсомолець» реконструйовано приміщення молочної ферми на 400 голів великої рогатої худоби, налагоджено транспортери й систему водопостачання, збудовано літній табір, на що підприємством було використано 1,3 млн.грн. Підприємством закуплено 110 голів телиць парувального віку та нетелів. ПОСП «Агросвіт» проведено закупівлю 70 голів великої рогатої худоби у населення.
Станом на 1 січня 2013 року по сільгосппідприємствам району поголів»я великої худоби становить 1184 гол. (з них корів 388 голів) і збільшилося у порівнянні з 1 січня 2012 року на 202 голови.
Кількість корів у населення становить 3558 голів (щоденний надій молока 53 тонни).
У порівнянні з 2011 роком виробництво молока по сільгосппідприємствам збільшилося на 252,7 тонн або на 16 % і склало
1801,4 тонн. На це вплинуло, насамперед, підвищення продуктивності однієї корови, яка склала 4702 кг.
Збільшилося порівняно з попереднім роком поголів»я свиней на
601 голову (на 19 %) і на 1 січня 2013 року становило 3776 голів. Впродовж року відбулося збільшення поголів»я свиней в ТОВ «АФ «Хлібне» на 442 гол., ДП «ДГ»Комсомолець» – на 318 гол., скоротилося поголів»я — у ПОСП «Агросвіт» на 88 гол., ПА «Обрії» – на 72 гол.
За 2012 рік сільгосппідприємствами вироблено 511,1 тонн м»яса в живій вазі, що вище програмного показника на 41 тонну або на 8,7 %. Проти показника 2011 року збільшено середньодобовий приріст великої рогатої худоби на 71 г (на 20 %) і становить 427 г, приріст свиней – на 22 г (на 7 %) і становить – 331 г .
Позитивних результатів у розвитку скотарства дає реалізація державної програми з виділення дотацій на вирощування молодняку великої рогатої худоби в приватних подвір’ях. У 2012 році було надано 565 заяв на дотацію за 1401 голову молодняка. Станом на 1 січня п.р. виплачена дотація 372 особам за 892 голови в розмірі 396,2 тис.грн.
В районі видано 11586 державних актів на право власності на земельну частку (пай). Всього розпайовано землі по району 75,1 тис.га, з яких в користуванні сільськогосподарських підприємств і фермерських господарств знаходиться 63,7 тис.га. У 2012 році розрахунки за оренду земельних паїв склали 36,1 млн. грн. (99,6 %). Середній розмір орендної плати за один гектар паю збільшено проти 477 грн. у 2011 році до 750 грн. До бюджету району сплачено прибуткового податку з доходів громадян від орендної плати
5,3 млн.грн., що на 1,5 млн.грн. більше, ніж у 2011 році.
1.4. Житлово-комунальне господарство
Ситуація на енергоринку тісно пов’язана з системою обліку енергоспоживання, фінансування бюджетних споживачів енергетичних ресурсів, платоспроможністю населення та суб’єктів господарювання.
За січень-грудень 2012 року споживачі району розрахувались за спожиту електроенергію на 99,9 %, за тепло – на 106 %, за природний газ на – 109 %. Станом на 1 січня 2013 року заборгованість за спожиту електричну енергію склала 1520,6 тис.грн. (+ 3,3 тис.грн. до 1 січня 2012 року), в т.ч. по населенню — 1244,5 тис.грн. Заборгованість за спожиту теплову енергію становила
1138,2 тис.грн. (впродовж 2012 року зменшилася на 635,9 тис.грн.) Заборгованість за спожитий природний газ становила 130,2 тис.грн. і проти
1 січня 2012 року зменшилася на 2504,5 тис.грн.
Житлово-комунальними підприємствами району проводиться робота по укладанню договорів на реструктуризацію заборгованості населення за спожиті енергоносії минулих років. Станом на 1 січня 2013 року укладено 617 договорів на суму 880,1 тис.грн. Ведеться претензійно-позовна робота. У 2012 році КП «Тепловодосервіс» було подано 221 позовна заява на стягнення боргу за теплопостачання та квартирну плату на загальну суму 315,4 тис.грн., з яких розглянуто 199 заяви на 287,8 тис.грн. Передано до виконавчої служби
182 справи на 266,2 тис.грн.
До роботи в осінньо-зимовий період 2012-2013 років підготовлено
8 котелень, 11,1 км теплових мереж, 2 центральні теплові пункти, відремонтовано2,14 км водопровідних мереж та 0,103 км каналізаційних мереж, 7 каналізаційних насосних станцій, 4 свердловини та 1 каналізаційна споруда, 112 житлових будинків, 77 об’єктів гуманітарної та соціальної сфер, що становить 100 % до завдання.
Житлово-комунальними підприємствами проведено роботи по ремонту багатоповерхового житлового фонду згідно з заходами: виконано ремонт покрівель на 9 будинках, ремонт 6 опалювальних систем, промивка
52 опалювальних систем, ремонт 18 систем холодного водопостачання, виконано ремонт 21 електрощитової.
Як альтернатива комунальному підприємству по обслуговуванню житлового фонду, діють дев»ять об’єднань співвласників багатоповерхових житлових будинків, до яких входять (28 будинків), з них в 2012 році створено
2 об»єднання (2 будинки) в смт Орілька.
Продовжується робота по облаштуванню вуличним освітленням населених пунктів району.
За кошти субвенції з державного бюджету проведений капітальний ремонт водопроводу по вулицях Миру, Пролетарській, Піонерській
с. Комсомольське на суму 264,5 тис.грн., капітальний ремонт покрівлі будинків № 1 та № 1А в смт Краснопавлівка з упровадженням енергозберігаючих технологій на суму 466,9 тис.грн., побудований підсилюючий газопровід по вул. Індустріальна в смт Орілька (освоєно
124,7 тис.грн., недофінансувано – 75,3 тис.грн.)
1.5. Транспорт, дорожнє господарство та зв»язок
За 2012 рік автомобільним транспортом перевезено 56,7 тис.тонн вантажів, що на 13,1% більше ніж за 2011 рік. Вантажооборот збільшився на
5,9 %.
Пасажирським перевезенням охоплено 78 населених пунктів району
(93 %). На території району діє 28 приміських маршрутів, які обслуговують
3 перевізника: ПП «Лозівське грузопасажирське автотранспортне підприємство», ПП Жовтий, ПП Яворін. За 2012 рік автомобільним транспортом перевезено 411,4 тис. пасажирів.
Впродовж року філією „Лозівський райавтодор” виконано підрядних робіт по утриманню доріг на 4,2 млн.грн., що на 551,4 тис.грн., менше ніж у 2011 році. За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам проведено ремонт доріг комунальної власності на суму 429,4 тис.грн., з яких профінансовано у 2012 році в сумі 292,8 тис.грн., та 136,6 тис.грн. –
у 2013 році.
1.6. Розвиток внутрішньої торгівлі
У 2012 році цінова ситуація на споживчому ринку Лозівського району була стабільною. Дані моніторингу рівня середніх цін в роздрібних об»єктах торгівлі району на кінець 2012 року свідчать про дефляційні процеси: відбулося зниження цін проти рівня попереднього року на макаронні вироби вищого ґатунку – на 3,3 %, крупу гречану – на 4,3 %, рис – на 6,9 %, яйця курячі – на 10,5 %, цукор – на 10,0 %, олію соняшникову рафіновану фасовану – на 13,6 %.
Торговельна мережа району налічує 160 об’єктів, в тому числі
111 магазинів, 32 кіоски та 17 об’єктів ресторанного господарства. Малі села обслуговуються виїзною формою торгівлі.
Оборот роздрібної торгівлі по району за 9 місяців 2012 року склав
107,9 млн.грн. і зріс проти відповідного періоду 2011 року на 18,2 %. Приріст обсягів товарообороту на одного мешканця району склав 541 грн.
У 2012 році відновив роботу магазин в селі Нестеліївка, після зміни господаря магазину значно покращилася культура обслуговування та асортимент товарів. Магазин із сезонного режиму роботи перейшов на
круглорічний. Розпочали роботу нові торгові об»єкти: в селі Тихопілля побудований торговий павільйон із застосуванням сучасних матеріалів та облаштуванням автобусної зупинки; в смт Краснопавлівка (у західній частині селища) реконструйовано будівлю бувшої пекарні райспоживспілки під магазини продовольчих та господарчих товарів, в селі Перемога реконструйовано будівлю бувшої їдальні та гуртожитку КСП ім. Калініна під продовольчий магазин та кафе. Приділяється увага проведенню капітальних та поточних ремонтів будівель та приміщень об»єктів торгівлі, заміні дверей, вікон, ремонту покрівель. Так в селі Єлизаветівка проведено ремонт двоповерхової будівлі магазину: реконструйовано кришу на шатрову та капітальний ремонт частини приміщень першого поверху під магазин господарчих товарів.
В районі надається 18 видів послуг. На 1 січня 2013 року здійснювало діяльність 204 суб»єкта підприємницької діяльності, що надають побутові послуги.
1.7. Інвестиційна політика
Важливими проблемами, які можливо вирішити за рахунок залучення бюджетних коштів усіх рівнів, коштів міжнародних фінансових установ, грантів, залишаються забезпечення населення району якісною питною водою, впорядкування збирання, вивезення, утилізація та вторинне використання твердих побутових відходів, проведення капітальних ремонтів об»єктів соціально-культурної сфер та ряд інших.
З метою залучення інвесторів до обласної державної адміністрації направлено оновлені Економічний атлас та Інвестиційний паспорт району. Для отримання безвідплатної міжнародної технічної допомоги та грантів надано ряд інвестиційних пропозицій для розміщення на офіційному веб-сайті облдержадміністрації та доведення до потенційних інвесторів під час спільних нарад, роботи круглих столів та економічних форумів.
Основним джерелом інвестицій в основний капітал в районі залишаються власні кошти підприємств, які, в першу чергу,направляються на придбання сільського господарської техніки та інвентарю
Найбільш активно впродовж 2012 року інвестували у власне виробництво наступні підприємства району: ДП АФ «Наірі», ПОСП «Агросвіт» , ТОВ «Лозівський агропромсервіс», ТОВ «Агросан», ПА «Обрії», ТОВ «БОТіК», ПОСП «Гарант».
Важливим джерелом інвестицій являється фінансування з державного бюджету для здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. На ці цілі у 2012 році була затверджена субвенція з державного бюджету на суму 4 млн.грн. Головними розпорядниками вживалися заходи щодо своєчасного та в повному обсязі освоєння коштів.Усі заплановані роботи і заходи були виконані в повному обсязі, але у зв»язку з недоотриманням в грудні 2012 року, згідно розпису районного бюджету, коштів субвенції з державного бюджету, станом на 1 січня 2013 року залишилася заборгованість згідно укладених договорів та проведених робіт по п»яти об»єктам на загальну суму 832,3 тис.грн. (підсилюючий газопровід в
селищі Орілька, капітальний ремонт вікон поліклініки ЦРЛ, придбання шкільного автобусу, сміттєвозу та комп»ютерів). Районна державна адміністрація звернулася до обласної державної адміністрації з проханням першочергового фінансування даних об»єктів у 2013 році.
З метою залучення коштів на розвиток територій органами місцевого самоврядування були направлені інвестиційні пропозиції на конкурси міні-проектів територіальних громад. У 2012 році Катеринівська сільська рада стала переможцем обласного конкурсу міні – проекту територіальних громад «Разом в майбутнє» і отримала субвенцію з обласного бюджету на придбання дитячого майданчика в сумі 15 тис.грн. та поточний ремонт весільної зали в сумі
16,2 тис.грн.
В районі проводиться роз»яснювальна робота серед населення щодо необхідності прийняття в експлуатацію індивідуальних житлових будинків – у 2012 році введено в експлуатацію десять житлових будинків загальною площею 761,0 кв.м.
1.8. Фінансові ресурси
До зведеного бюджету району надійшло доходів 31996,7 тис.грн. (103,8 % до завдання, + 1175,0 тис.грн.). Темп росту склав 140,2 % (+ 9170,8 тис.грн.).
Бюджет району з власних і закріплених доходів виконано в сумі 24342,4 тис.грн. (112,1 % або + 2624,2 тис.грн. до плану та
+ 6666,2 тис.грн. до 2011 року).
Важливим питанням, яке тримається весь час на контролі, залишається погашення податкового боргу до бюджетів усіх рівнів. Податковий борг до місцевого бюджету на 01.01.2013 року склав 1539,9 тис.грн.
Видаткова частина зведеного бюджету району виконана в сумі 94480,3 тис.грн., що становить 98,4 % до плану. Порівняно з 2011 роком видатки зведеного бюджету району зросли на 13,0 % або на 10878,1 тис.грн.
Кошти бюджету, у першу чергу, спрямовувались на захищені статті видатків, а саме: виплату заробітної плати з нарахуваннями, придбання медикаментів та продуктів харчування, оплату комунальних послуг і енергоносіїв, що споживалися бюджетними установами району, соціальні виплати населенню. Впродовж року райдержадміністрацією проводились заходи щодо виконання вимог статті 77 Бюджетного кодексу України по усуненню незабезпеченості по заробітній платі та енергоносіям. В результаті проведеної роботи та завдяки виділенню додаткової дотації з Державного бюджету на заробітну плату, дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості в сумі 15,3 млн.грн., в Лозівському районі станом на
01.01.2013 року недопущено боргів по заробітній платі працівникам бюджетної сфери.
1.9. Регуляторна політика та розвиток підприємництва
В районі сформовано сектор підприємництва, який нарощує виробництво продукції, товарів та послуг, оперативно реагує на зміни споживчого попиту, створює робочі місця та поповнює бюджети усіх рівнів.
Малий бізнес району, в першу чергу, представлено малими підприємствами, кількість яких, за попередніми даними, у 2012 році становить 75 одиниць. Шляхом організації власного бізнесу та самозайнятості значна частина населення вирішує проблему працевлаштування. На сьогодні на території району здійснюють діяльність майже одна тисяча підприємців.
З метою зниження адміністративних бар»єрів та спрощення процедури отримання документів дозвільного характеру в районі здійснює діяльність Єдиний дозвільний офіс, проводиться державна реєстрація суб’єктів господарювання за принципом «єдиного вікна», розширено доступ підприємців до бази даних вільних земельних ділянок та об’єктів комунального майна.
За 2012 рік зареєстровано 21 юридична та 55 фізичних осіб-підприємців, видано суб»єктам господарювання 2214 дозволів. За рахунок суб’єктів малого бізнесу (малих підприємств та фізичних осіб-підприємців) у 2012 році створено
286 нових робочих місць.
Приділяється увага питанню удосконалення системи інформаційно-консультативного, ресурсного та освітнього забезпечення суб’єктів підприємництва.
Діє районний «Бізнес центр», при управлінні економіки райдержадміністрації працює Інформаційно – консультативний центр сприяння підприємництву в Лозівському районі. Лозівським міськрайонним центром зайнятості створений інформаційний куточок для безробітних, де розміщено інформацію стосовно перспективних напрямів підприємницької діяльності. В профорієнтаційному секторі створено блок «Як започаткувати власну справу», який включає законодавчі аспекти, які відповідно до змін, оновлюються.
В рамках реалізації Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2011-2012 роки проводилася робота з підготовки кадрів та розвитку підприємницької ініціативи у безробітних.
Впродовж 2012 року міськрайонним центром зайнятості проведено
12 семінарів для керівників та бухгалтерів малих підприємств, 24 семінари «Від бізнес ідеї – до власної справи», надана одноразова допомога для впровадження власної справи 8 мешканцям району, на навчання основам малого бізнесу направлено 12 осіб з числа безробітних.
Надаються профорієнтаційні послуги учнівській молоді, в т.ч. з техніки пошуку роботи. В загальноосвітніх школах району та міжшкільному НВК щомісяця проводяться факультативні курси «Основи підприємницької діяльності» для учнів 10-11 класів.
Питання податкового законодавства висвітлює Лозівська об’єднана державна податкова інспекція на семінарах з підприємцями.
Спеціалістами УПСЗН райдержадміністрації надається дорадчо-консультативна допомога щодо укладання колективних договорів і внесення змін до діючих колективних договорів та з питання дотримання Закону України «Про охорону праці».
В районі забезпечено вільний доступ підприємців до інформаційних джерел стосовно питань впровадження регуляторної політики.
Щорічно розробляється та затверджується план діяльності з підготовки регуляторних актів, який публікується в міськрайонній газеті «Голос Лозівщини» та розміщується в мережі «Internet». Своєчасно здійснюються відстеження прийнятих регуляторних актів.
- Підвищення соціальних стандартів
2.1. Демографічний розвиток, підтримка сімей та молоді
На 1 січня 2013 року в районі, за оцінкою, проживало 30,0 тис. осіб. Впродовж 2012 року чисельність населення зменшилася на 0,4 тис. осіб, що в розрахунку на 1000 населення складало 14,0 осіб. Зменшення чисельності населення району відбулося за рахунок природного (254 особи) та міграційного (169 осіб) скорочень населення. Порівняно з 2011 роком, обсяг природного скорочення збільшився на 85 осіб або з 5,5 до 8,4 осіб на 1000 населення. Природний рух населення у 2012 році характеризувався зменшенням народжуваності та збільшенням смертності, а також перевищенням кількості померлих над кількістю народжених: на 100 померлих припадало
57 народжених. За 2012 рік кількість зареєстрованих народжених склала
335 осіб, що на 19 осіб менше, ніж за 2011 рік (354 особи).
В районі реалізувалася політика держави у сфері створення сприятливих умов для всебічного розвитку сім»ї та кожного з її членів, підвищення її життєвого рівня, посилення ролі сім»ї як первинного осередку суспільства.
На території району проживає 285 багатодітних сімей, в яких виховується 973 дитини. Створений інформаційний банк даних про дітей з багатодітних сімей, який постійно оновлюється. Ведеться робота по присвоєнню багатодітним жінкам почесного звання «Мати-героїня», за час дії відповідного Указу Президента його отримало 34 жінки та 9 клопотань знаходяться на розгляді.
В рамках реалізації заходів з підтримки сімей проведено районне свято з нагоди відзначення Міжнародного дня захисту дітей, делегація району брала участь в обласних заходах до Міжнародного дня захисту сім»ї, Дня матері «Свято сімейного відпочинку».
У 2012 році на реалізацію сімейної політики з районного бюджету було передбачено 12,7 тис.грн., які освоєно 100%.
На проведення літньої оздоровчої кампанії 2012 року використано з різних джерел фінансування 3,3 млн.грн., з них з районного бюджету
1,3 млн.грн. Всього було охоплено оздоровленням і відпочинком 3323 дитини району, що складає 97,9 % від загальної кількості дітей у віці від 7 до 18 років. Діти, які потребують особливої уваги та підтримки, оздоровлені стовідсотково за рахунок коштів районного бюджету.
Пріоритетними завданнями молодіжної політики в районі є реалізація прав молодих громадян у сфері зайнятості, формування здорового способу життя, створення умов для творчого розвитку особистості тощо. На проведення заходів, у рамках виконання районної Програми «Молодь Лозівщини» на 2009-2015 роки, використано кошти районного бюджету в сумі 18,0 тис.грн. (100 %).
Постійно вживаються заходи щодо соціально-правового захисту дітей.
З метою захисту прав дітей, які втратили піклування рідних батьків, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, впродовж 2012 року влаштовано 6 дітей. В районі функціонує 3 дитячі будинки сімейного типу та 10 прийомних сімей, в яких виховується 48 дітей. У 2012 році для утримання дітей в дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях району була виділена цільова субвенція за рахунок коштів державного бюджету загальною сумою 1549,8 тис.грн., що на 415,2 тис.грн. більше, ніж у 2011 році.
Постійно ведеться робота по своєчасному виявленню дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, що сприяє зменшенню кількості дітей даної категорії (на обліку перебуває 68 дітей з 29 сімей). У 2012 році проведено 130 обстежень матеріально — побутових умов проживання дітей в цих сім’ях. В рамках проведення «Урок» 28 дітей отримали гуманітарну допомогу вживаними речами, 45 дітей – грошову допомогу на загальну суму 13,5 тис.грн.
З метою попередження правопорушень, негативних явищ серед неповнолітніх проведено 107 профілактичних рейдів по території району, з них 24 – у вечірній час: бездоглядних та безпритульних неповнолітніх дітей не виявлено.
2.2. Ринок праці
Впродовж 2012 року послугами центру зайнятості скористалося
2818 мешканців району проти 2631 особи у 2011 році. Станом на
01.01.2013 року на обліку в службі зайнятості перебувало 989 чол., що
на 35 чол. менше, ніж станом на 01.01.2012 року.
За сприянням служби зайнятості у 2012 році працевлаштовано 1144 чол., що на 244 чол. більше, ніж у 2011 році, в тому числі на заброньовані робочі міста — 30 чол. із числа неконкурентоспроможних верств населення, на дотаційні робочі місця — 41 мешканець району.
Поряд із працевлаштуванням на постійній основі одним із напрямів соціального захисту населення є організація оплачуваних робіт, які забезпечують тимчасову зайнятість. З цією метою між центром зайнятості та підприємствами, установами району було укладено 46 договорів — за рік на громадські роботи направлено 933 чол. незайнятих трудовою діяльністю, на що було використано 70,8 тис.грн. коштів Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування України.
Активними заходами сприяння зайнятості є надання інформаційних та профорієнтаційних послуг, підвищення конкурентоспроможності незайнятих громадян шляхом організації професійного навчання. Впродовж року пройшли профорієнтаційне навчання 432 чол., надано 2586 профорієнтаційних послуг мешканцям району з числа безробітних.
За рік створено 325 нових робочих місць, що становить 100 % до програмного завдання.
2.3. Грошові доходи населення
Середньомісячна номінальна заробітна плата одного штатного працівника у січні-грудні 2012 року дорівнювала 2492 грн. (темп росту 134,2 %) і перевищувала законодавчо встановлені соціальні стандарти у 2,2 рази. Програмне завдання перевиконано на 17,5 %.
За підсумками 2012 року серед районів області Лозівський район займає 6-е місце за рівнем оплати праці та 1-е місце – за темпом росту рівня оплати праці. Також спостерігається впродовж 2012 року стійка позитивна тенденція співвідношення рівня середньорайонної заробітної плати до середньообласної, яке за 1 квартал становило 82,2 %, за рік – 90,5 %.
Відповідно до державної статистичної звітності, заборгованості із виплати заробітної плати перед працівниками підприємств, організацій та установ району станом на 1 січня 2013 року не було.
У 2012 році на засіданнях районної комісії для розгляду стану забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та погашення заборгованості з її виплати було заслухано персональні звіти 77 керівників. На виконання рішень комісії підприємствами, на яких порушувалися терміни виплати заробітної плати, погашено 2041,5 тис.грн. заборгованості. Основним боржником по виплаті заробітної плати була філія «Лозівський кінний завод №124″, борг якого на 01.07.2011 року становив 2635,0 тис.грн. і який стовідсотково погашений на 01.10.2012 року.
Спеціалістами УПСЗН райдержадміністрації проведено 30 вивчень стану дотримання законодавства про працю, рівня оплати праці та дотримання вимог колективно-договірного врегулювання соціально-трудових відносин. Керівникам підприємств та установ надано 63 пропозиції та рекомендації щодо термінового усунення встановлених порушень трудового законодавства. За результатами проведених перевірок матеріали по ЗАТ «Краснопавлівський молокозавод» направлено до Лозівської міжрайонної прокуратури для вирішення питання щодо вжиття відповідних заходів прокурорського реагування.
З метою легалізації «тіньової» занятості та заробітної плати районною комісією з легалізації робочих місць проведено 75 обстежень умов праці найманих працівників, за результатами яких легалізовано 10 тіньових робочих місць.
2.4. Пенсійне забезпечення
Станом на 1 січня 2013 року загальна чисельність пенсіонерів по району складала 9180 осіб. Підвищення державних соціальних стандартів сприяло зростанню середнього розміру пенсій до 1219,09 грн., що на 18,2 % більше, ніж на початок 2012 року.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на
2012 рік» відбулося підвищення мінімальної пенсії – з 1 січня – 822 грн.,
з 1 квітня – 838 грн., з 1 липня – 844 грн., з 1 жовтня –856 грн., з 1 грудня –
884 грн. Перерахунки проведені своєчасно та в повному обсязі. За 2012 рік призначено 400 нових пенсійних справ та проведено 376 перерахунків розміру пенсії за заявами пенсіонерів.
Для забезпечення фінансування пенсійних виплат до пенсійного бюджету району з усіх джерел фінансування надійшло 130,6 млн.грн., з них власні доходи – 45,4 млн.грн. (110 % до 2011 року).
Робота по наповненню бюджету Пенсійного фонду здійснювалася в режимі посиленого контролю за сплатою страхових внесків та погашенням заборгованості. Загальна сума боргу платників по внескам до Фонду становить 388,3 тис.грн., з яких борг платників в дієвому статусі – 246,9 тис.грн. На примусовому виконанні у відділенні ДВС знаходяться 117 виконавчих документів на 330,7 тис.грн. За рік надійшло 180,4 тис.грн.
2.5 Соціальний захист
На фінансування програм, направлених на реалізацію соціальної політики в районі у 2012 році було використано 35954,9 тис.грн., з них 35798,9 тис.грн. – з державного бюджету . та 156,0 тис.грн. – з районного бюджету.
З метою підтримки соціально-вразливих верств населення впродовж
2012 року виплачено державних соціальних допомог на загальну суму
24914,3 тис.грн., що більше на 4002,7 тис.грн. або на 19,1 % в порівнянні з
2011 роком. Заборгованість з виплати соціальних допомог відсутня.
По програмі житлових субсидій на житлово-комунальні послуги за січень-грудень 2012 року мешканцям району призначено субсидію на загальну суму 5,3 млн.грн., що на 0,4 млн.грн. більше, ніж у 2011 році, в т.ч. на тверде паливо – 0,4 млн.грн., що на рівні попереднього року. Станом на
01.01.2013 року субсидію отримує 2596 сімей, що на 727 сімей більше, ніж на
01.01.2012 року.
В УПСЗН райдержадміністрації перебуває на обліку 8948 чол. різних пільгових категорій. За 2012 рік профінансовано пільги за використані житлово-комунальні послуги в сумі 2955,8 тис.грн., що на 121,8 тис.грн. більше, ніж у 2011 році.
За перевезення пільгової категорії громадян на автобусних маршрутах району виплачена компенсація перевізникам в сумі 187,9 тис.грн.
(+ 124,6 тис.грн. до 2011 року).
До Дня Перемоги одноразову грошову допомогу отримали 1297 ветеранів війни на загальну суму 424,6 тис.грн. Пройшли санаторно-курортне лікування
за рахунок державного бюджету 39 чол. пільгового контингенту. Забезпечено технічними та іншими засобами реабілітації 120 чол. в кількості 190 шт.
За рахунок збільшення штатного розкладу Лозівського районного центру соціальних служб для сім»ї, дітей та молоді, з липня 2012 року розпочали роботу 10 фахівців із соціальної роботи, які надають послуги найвразливішим верствам населення на території району відповідно із закріпленням по сільським та селищним радам. Для кожного визначено робоче місце, яке облаштовано комп»ютером, копіювальною технікою, необхідними меблями.
В рамках Президентських ініціатив соціальні працівники територіального центру соціального обслуговування отримали 15 велосипедів для надання соціальних послуг населенню району.
2.6. Покращення здоров»я населення
Діяльність системи медичної допомоги району спрямовується на реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я та реформування галузі.
Медичну допомогу населенню району надають стаціонар центральної районної лікарні на 225 ліжок переважно хірургічного профілю, два поліклінічних відділення, 10 амбулаторій сімейного лікаря та 21 ФАП.
Впродовж 2012 року на фінансування установ охорони здоров’я з районного бюджету використано 30848,6 тис.грн. (99,2 % до плану). Залучено позабюджетних коштів в сумі 1331,0 тис.грн. Зросли витрати на медикаменти на 1 мешканця до 40,2 грн. проти 21,96 грн. у 2011 році.
На модернізацію галузі «охорона здоров»я» за рахунок усіх бюджетів було використано 5,1 млн.грн., в т.ч. з державного бюджету 3,0 млн.грн., обласного – 1,8 млн.грн. Із загальної суми на проведення реконструкції та капітального ремонту освоєно 3 млн.грн., на придбання медичного обладнання – 2,1 млн.грн.
Також за рахунок централізованих поставок із Державного бюджету в кінці 2011 року центральна районна лікарня отримала стаціонарний рентгенапарат та пересувний флюорограф загальною вартістю 3,3 млн.грн., які фактично вступили в дію у 2012 році. За допомоги стаціонарних рентгенапаратів проведено 14,5 тисяч обстежень, що на 3,4 тисяч більше, ніж у 2011 році. Пересувним флюорографом обстежено майже 9 тисяч чоловік проти 5 тисяч у 2011 році. Ці заходи сприяють покращенню проведення профілактичних заходів по своєчасному виявленню туберкульозу та розширенню діагностичної програми по виявленню інших захворювань.
За 2012 рік план профілактичних оглядів на гіпертонічну хворобу виконано на 100,3 %, ішемічну хворобу – на 99,8 %, цукровий діабет – на
100,4 %, глаукому — на 91,3 % та онкопрофоглядів — на 95,8 %.
З лютого 2012 року було продовжено надання лікарської допомоги сільським мешканцям за допомогою виїзної поліклініки: проведено 580 виїздів, під час яких зроблено 10330 відвідувань лікарів (з них 430 вагітних та
2858 дітей). Проводиться виписка рецептів на гіпотензивні препарати та отримання їх за знижками.
Продовжувалася робота щодо створення інформаційної бази реєстрів хворих окремих категорій, забезпечення пільгових категорій слуховими апаратами для дітей та дорослих (впродовж 2012 року запротезовано 19 чол. за рахунок державного бюджету та 9 чол. – місцевого бюджету), продовжена робота по безоплатному зубопротезування пільгових категорій (за кошти місцевого бюджету запротезовано 20 ветеранів ВВв на суму 12,4 тис.грн.,
24 ветеранів праці на суму 18,8 тис.грн.), оперативного лікування катаракти.
В цьому році до Дня Перемоги планується провести оперативне лікування катаракти (заміна хрусталика на штучний) за рахунок коштів обласного бюджету на суму 264 тис.грн. ( 33 інваліда та учасника ВВв).
В 2012 році за кошти Державного та місцевого бюджетів проведено капітальні ремонти покрівель фізіотерапевтичного відділення ЦРЛ, Краснопавлівського поліклінічного відділення, операційного блоку, частини приміщень першого поверху поліклініки лікарні, першого поверху стаціонару, капітальний ремонт віконних прорізів, навісу зі сходами поліклінічного відділення на загальну суму майже 1,6 млн.грн.
По програмі створення в районах області міжрайонних центрів в стаціонарі ЦРЛ проведена реконструкція операційного блоку. На його ремонт та оснащення медичною апаратурою було використано 3,0 млн.грн. Окрім цього, в кінці 2012 року, ЦРЛ отримала 10 одиниць медичної апаратури для фізіотерапевтичного відділення на суму 89 тис.грн. та 23 системи «Телекард» на суму 230 тис.грн. для забезпечення дистанційної передачі термінових електрокардіограм сільських пацієнтів в обласні лікувальні заклади для їх розшифровки. Таким чином, на сьогодні всі ФАПи, амбулаторії сімейної медицини та сімейні відділення поліклінік ЦРЛ забезпечені 100 % «Телекардами». Для кабінету ультразвукової діагностики придбано скануючий ультразвуковий прилад вартістю 415 тис.грн.
У зв»язку з прийнятям Закону України від 5 липня 2012 року № 5081-УІ «Про екстрену медичну допомогу» в районі проведена передача чотирьох бригад відділення швидкої медичної допомоги ЦРЛ до обласного центру.
В центральній районній лікарні працює 105 лікарів та
339 молодших спеціалістів з медичною освітою. Як і в минулих роках, залишається складною кадрова проблема, особливо серед лікарів. Лише у чотирьох сільських амбулаторіях працюють сімейні лікарі, в решті працюють лікарі сумісники. У 2012 році прийнято на роботу 7 молодих спеціалістів.
2.7. Освіта
Мережа закладів освіти району налічує 29 навчальних закладів: загально-освітні навчальні заклади: 22 — ЗНЗ І-ІІІ ступенів, 2 – ЗНЗ І-ІІ ступенів,
1- районний міжшкільний навчально-виробничий комбінат; дошкільні навчальні заклади: 2 — дошкільних навчальних заклади, 15 — в складі НВК; позашкільні навчальні заклади: ДЮСШ «Спартанець» та Лозівський районний будинок дитячої та юнацької творчості.
На фінансування установ освіти з районного бюджету було направлено 44,6 млн.грн., що на 5 млн.грн. більше , ніж у 2011 році.
За рік були придбані основні засоби на загальну суму понад 1,1 млн.грн., з них за кошти державного бюджету на суму 724 тис. грн.
В районі приділяється увага питанню розвитку дошкільної освіти.
У 2012 році в квітні відкрито додаткову групу на 15 дітей з короткотривалим перебуванням в Катеринівському дошкільному навчальному закладі; в червні відновлено роботу дошкільного підрозділу Чернігівського навчально-виховного комплексу на 20 дітей; в жовтні відкрито додаткову (четверту) групу у дошкільному закладі Орільського НВК на 20 дітей. Встановлено дитячий ігрові майданчики в Катеринівському дошкільному навчальному закладі (15,0 тис.грн. — кошти обласної ради та 5,0 тис.грн. — бюджет Катеринівської сільської ради) та Чернігівському навчально-виховному комплексі (21,2 тис. грн. – спонсорські кошти), придбано для Миколаївського НВК павільйон «Теремок» (5,0 тис.грн. — спонсорські кошти) та гойдалка
(6,5 тис.грн. — бюджет сільської ради). Загалом впродовж року на зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів та дошкільних підрозділів НВК на придбання обладнання, меблів використано
48,2 тис.грн. коштів місцевих бюджетів та 25,7 тис.грн. коштів спонсорів.
Відсоток охоплення дітей дошкільною освітою в районі становить
60,4 (57 % — у 2011 році). Діти п»ятирічного віку охоплені різними видами дошкільної освіти стовідсотково.
До загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/2013 н.р. вступило 2449 учнів. Кількість учнів проти 2011/2012 н.р. зменшилася на 156 учнів, що відповідає чисельності учнів чотирьох навчальних закладів, таких як Артільський НВК, або Павлівська ЗОШ, або Тихопільська ЗОШ.
На утримання одного учня в загальноосвітніх закладах 2012 році Міністерством Фінансів України була доведена сума в розмірі 7,5 тис.грн., фактично на утримання однієї дитини в районі виділялося 16,2 тис.грн. Найбільша вартість на утримання однієї дитини в Артільському НВК
(22,0 тис.грн.), В Миколаївському НВК (21,0 тис.грн.), в Павлівській ЗОШ (20,0 тис.грн.).
В навчально-виховному процесі закладів освіти використовується
290 комп’ютерів(з яких 2 комп’ютерні класи у складі 18 комп»ютерів надійшли у 2012 році), 4 ноутбуки, 11 мультимедійних проекторів, 2 інтерактивні дошки. Всі загальноосвітні навчальні заклади забезпечені комп»ютерними класами, в яких наявна локальна мережа, підключена до мережі Інтернет. Краще середнього по області район має показник кількості учнів на один комп»ютер, який становить 11 учнів. Відсоток забезпечення закладів освіти комп»ютерами складає 100 %, в т.ч. сучасними – 74 %.
Харчування організовано у 100 % навчальних закладах, в т.ч. гарячим харчуванням охоплено 63 % учнів (учні початкових класів та діти пільгового контингенту — 100 %). Встановлена мінімальна вартість харчування для дітей пільгового контингенту та учнів початкових класів 6 грн., для дітей дошкільного віку – 12 грн.
Педагогічні працівники та учні району беруть активну участь у професійних та учнівських заходах. Лауреатами обласних етапів Всеукраїнських конкурсів стали: «Учитель року 2012″ — Середа Інна Вікторівна (Смирнівський НВК) та «Вихователь року 2012″ — Дудченко Рита Володимирівна (Краснопавлівський НВК). За підсумками учнівських інтелектуальних конкурсів переможцями обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін стали 11 учнів, конкурсу науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук — 3 учні, а також різних конкурсів – 9.
З метою упорядкування мережі класів, недопущення новостворених 1-х, 5-х та 10-х класів з низькою наповнюваністю, організовано підвіз дітей до ближчих навчальних закладів, в яких функціонують відповідні класи з наповнюваністю більше 5-ти учнів.
У 2012-2013 н. р. потребують підвозу до навчання та у зворотньому напряму 496 учнів до 18 шкіл району та 161 вчитель. Підвіз організовано 100 % (15 автобусів). В 2012 році до району надійшло три нових шкільних автобуси за рахунок коштів державного бюджету. Але цього не достатньо, на сьогодні вік 6 автобусів відділу освіти становить від 15 до 20 років. Крім того, потреба в сучасних транспортних засобах постане і при розгляді питання оптимізації вкрай малокомплектних шкіл району.
2.8. Розвиток культури
Мережа закладів культури району включає 34 сільських будинки культури і клуби, централізовану бібліотечну систему у складі 34 бібліотек, Краснопавлівський краєзнавчий музей, Краснопавлівську дитячу музичну школу.
Клубними закладами району проводилися заходи присвячені календарним святам та пам»ятним датам. Делегація району брала участь у обласному культурно-мистецькому заході «Масляна на Коропових хуторах», в серпні 2012 року проведено районне свято до Дня Незалежності України в
смт Орілька. Район було гідно представлено на Великому Слобожанському ярмарку у м. Харків. В вересні минулого року народні умільці та учасники художньої самодіяльності району брали участь у міжнародному етнофестивалі «Печенізьке поле – 2012″ та в жовтні — в регіональному конкурсі естрадної пісні «Золота осінь» в м. Первомайськ.
Учасники художньої самодіяльності та майстри декоративно-ужиткового мистецтва брали участь у 9 регіональних виставках та конкурсах. Майстер декоративно-ужиткового мистецтва Слотіна Г. разом зі своєю вихованкою Чуйко Мариною отримали перемогу по класу бісероплетіння в ХІІ Відкритому фестивалі традиційної народної культури «Кроковеє коло». На ІІ «Дельфійських іграх» Слобожанщини «Надія. Молодість Талант» Краснопавлівську ДМШ представляли дві вихованки Чурилова Анна та Євдокименко Анастасія (3 клас бандури, посіла ІІІ місце).
В жовтні-листопаді 2012 року на базі районного Будинку культури пройшли три тури районного огляду – конкурсу колективів художньої самодіяльності «Яскравий світ талантів».
На обласному конкурсі читців «Вічне слово Кобзаря» в м. Харків наш район представляли читці О. Шаповал (РБК), яка посіла І місце у своїй віковій категорії та А. Насонов – ІІІ місце (Краснопавлівський БК «Дніпро»).
На базі сільських бібліотек-філій працює 28 клубів за інтересами. При центральній районній бібліотеці створений і діє клуб поетів Лозівщини «Боян».
В бібліотеках району проведено 1186 масових заходів. Впродовж року до бібліотечних закладів надійшло 8165 примірників, в т.ч. одержано періодичних видань 4753 примірника та 3412 екземплярів книг на суму 84,2 тис.грн.
В Краснопавлівському краєзнавчому музеї оформлено 24 нових виставки. Музей відвідало 5522 чоловіка, проведено 500 екскурсій.
За рахунок позабюджетних і спонсорських коштів в сільські будинки культури і клуби придбано звукопідсилюючу апаратуру на суму 42,7 тис.грн. На проведення ремонтних робіт освоєно 165,2 тис.грн., з них бюджетних –
109,7 тис.грн., позабюджетних – 55,5 тис.грн.
На утримання установ культури з районного бюджету використано
5031,9 тис.грн., що становить 97,7 % до плану.
2.9. Розвиток фізичної культури і спорту
В районі працює 2 дитячо-юнацькі школи: ДЮСШ „Спартанець” з чотирма відділеннями (вільна боротьба, футбол, волейбол, гімнастика) та ДЮСШ „Колос” з трьома відділеннями (баскетбол, настільний теніс, плавання), в яких займається 731 учень. Здійснює діяльність КП Лозівський районний центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх».
Збережена спортивна матеріально-технічна база, яка включає
22 спортивних зала, 18 футбольних полів, 82 спортивних майданчика. В селищі Краснопавлівка функціонує футбольне поле зі штучним покриттям. У 2012 році за кошти державного бюджету та спонсорів розпочато будівництво двох універсальних спортивних майданчиків зі штучним покриттям у смт Орілька та с. Садове, на що вже освоєно 448 тис.грн.
Згідно плану проведено 41 районний спортивний захід (майже
6,0 тис.чол. учасників). Спортсмени району брали участь у 19 обласних
(112 чол.) та в 1 всеукраїнському (14 чол.) змаганнях. Лозівський район посів
І місце в загальнокомандному заліку на ХХІ обласній Спартакіаді з масових видів спорту на Кубок голови облдержадміністрації серед районів, міст обласного значення, присвячену Року спорту і здорового способу життя в Україні.
На утримання закладів фізичної культури та спорту використано 717,4 тис.грн., що становить 99,5 % до плану.
2.10. Охорона навколишнього природного середовища
У 2012 році було продовжено будівництво очисних споруд за технологією «Біоплато» в с. Єлизаветівка за рахунок коштів обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, на що освоєно за рік кошти в сумі 496,3 тис.грн.
Орільською селищною радою проведено тендер та укладено договір з переможцем на придбання за рахунок субвенції з державного бюджету сміттєвозу загальною вартістю 288,42 тис.грн. ( із-за відсутності фінансування в грудні 2012 року машина не придбана). На виконання завдань по санітарному очищенню територій сільських, селищних рад передбачено об»єднання коштів екологічного фонду рад з метою придбання сміттєвозу та придбання контейнерів за кошти сільських рад.
Проведено наповнення Орільського водосховища та накачування води у Краснопавлівське водосховище, що дає можливість не допускати порушень технологічного циклу та забезпечити нормальну якість питної води.
- Забезпечення законності, правопорядку, захисту конституційних прав громадян району
На виконання комплексної Програми профілактики правопорушень в Харківській області на 2011-2015 роки, затвердженої 17 лютого 2011 року рішенням Харківської обласної ради, та розпорядження голови Лозівської райдержадміністрації від 18 березня 2011 року № 109 «Про заходи щодо реалізації в районі комплексної Програми профілактики злочинності в Харківській області на 2011-2015 роки» райдержадміністрацією в 2012 році вживалися відповідні заходи щодо забезпечення законності, правопорядку в районі, захисту конституційних прав громадян.
У 2012 році питання щодо стану правопорядку, профілактики злочинності в районі розглядалися на засіданнях колегії райдержадміністрації (2), постійній комісії районної ради з правових питань (3), засіданнях Ради протидії злочинності і корупції при райдержадміністрації (3), засіданнях координаційної ради з взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів з громадськими формуваннями з охорони громадського порядку (2).
З метою запобігання дитячій бездоглядності, соціального захисту дітей і підлітків, які залишилися без батьківського піклування, в кожній школі у вересні 2012 року було призначено громадського інспектора з охорони дитинства. Кожна дитина із функціонально неспроможної сім’ї, а також діти «групи ризику» охоплені гуртковою роботою як в школі, так і в позашкільних навчальних закладах — районному будинку дитячої та юнацької творчості та районній дитячо-юнацькій спортивній школі «Спартанець». Крім того, в навчальних закладах проводяться психолого-педагогічні дослідження щодо раннього виявлення дітей «групи ризику» серед школярів з агресивною поведінкою; налагоджена робота з учнями та сім’ями, які потребують особливої педагогічної уваги; проводиться індивідуальна виховна робота з учнями та сім’ями.
Посилено контроль за способом життя найбільш криміногенної категорії осіб, схильних до вчинення злочинів (раніше засуджені, без постійного місця проживання, наркомани, хворі на алкоголізм та ін. — за цей період охоплено
362 помешкання громадян зазначеної категорії.
З метою адаптації громадян, які звільнились з місць позбавлення волі, здійснювались заходи для працевлаштування осіб зазначеної категорії. Протягом року до Лозівського міського районного центру зайнятості звернулось 8 осіб цієї категорії.
Територіальним центром, соціальними працівниками сільських, селищних рад, дільничними інспекторами міліції проведена додаткова робота щодо попередження правопорушень відносно категорії громадян, які потребують додаткової уваги (що опинились у складних життєвих умовах, самотніми, похилого віку). Даній категорії громадян (728 осіб) приділяється постійна увага, здійснюється необхідна допомога, а також їм видані пам’ятки із зазначенням телефонів соціальних працівників і дільничних інспекторів міліції, за якими громадяни можуть негайно звернутись у разі потреби.
- Формування інформаційного простору в районі
В районі триває системна робота щодо інформаційно-комунікаційного супроводження реформ ініційованих Президентом та Урядом України, проводиться роз’яснювальна робота щодо перетворень, які відбуваються в економічній, соціальній, культурній, освітній та інших сферах, в т.ч. шляхом роботи гарячих телефонних ліній, проведення семінарів, виступів в ЗМІ, на радіо, по телебаченню, прес-конференцій та інше.
Практика проведення таких спільних заходів як «виїзні прийоми громадян», участь керівництва району у сходах громадян, зустрічі керівників влади з населенням, безпосередньо в трудових колективах, зустрічі
з керівниками підприємств та організацій району, проведення семінарів з головами виконкомів сільських, селищних рад, сприяє більш ефективному вирішенню невідкладних питань, які виникають в населених пунктах району,
а також має вплив на формування позитивного іміджу виконавчої влади.
В районі легалізовано 72 районні партійні організації, 42 громадські організації та 13 релігійних громад. Для забезпечення політичного діалогу між органами виконавчої влади та об’єднаннями громадян, збереження стабільного суспільно-політичного стану в районі проводиться консультативна робота з лідерами осередків політичних партій та громадських організацій, керівниками релігійних конфесій з актуальних питань суспільно-політичного життя району. З метою усунення потенційних зон соціальної напруги, зокрема серед чорнобильців та воїнів-афганців, продовжується плідна співпраця з громадськими організаціями зазначених категорій громадян.
Забезпечено додержання прав громадян на отримання достовірної інформації про діяльність органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Впродовж звітного періоду на сторінках міськрайонної газети «Голос Лозівщини», в ефірі районної радіокомпанії, на офіційному веб-сайті розміщувались матеріали про діяльність органів виконавчої влади.
- Виконання повноважень,
делегованих районною радою райдержадміністрації відповідно до ст.44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
В основу своєї роботи районною державною адміністрацією покладено програмно-цільовий метод організації управління економічними, соціальними і культурними процесами в районі. Це стосується як господарського комплексу в цілому, так і окремих важливих напрямів роботи.
Саме з цією метою в районі розроблено і реалізується ряд програм, основні положення яких суттєво доповнюють щорічну Програму економічного і соціального розвитку району. Зокрема, це стосується програм соціального захисту населення, зайнятості, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, охорони навколишнього середовища та ряду інших.
Структурними підрозділами райдержадміністрації в 2012 році розроблено і затверджено 10 програм, внесено змін і доповнень до
12 програм. Всього на виконанні знаходиться 26 програм соціально-економічної направленості.
Райдержадміністрація постійно вживає заходи щодо забезпечення беззбиткової діяльності комунальних підприємств, поповнення доходів районного бюджету за рахунок податку на прибуток та надходжень від здачі в оренду майна, що належить до спільної власності територіальних громад. Станом на 01.01.2013 року площа приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, переданої в оренду, становила 1380,3 кв.м. За рік отримано орендної плати в сумі 224,0 тис.грн.
Найбільш важливі питання життєдіяльності району розглядаються на засіданнях колегії, районних планерних нарадах, нарадах з сільськими, селищними головами, апаратних нарадах, засіданнях консультативно-дорадчих органів при райдержадміністрації, галузевих нарадах та ін.
У 2012 році відбулося 12 засідань колегії районної державної адміністрації, у тому числі: 10 спільних засідання колегії районної державної адміністрації та зборів адміністративно-господарського активу району;
1 спільне засідання колегії Лозівської райдержадміністрації та Головного управління агропромислового розвитку Харківської облдержадміністрації (у березні); 1 виїзне засідання колегії райдержадміністрації в смт Краснопавлівка (у вересні). Впродовж2012 року на засіданнях колегії розглянуто 37 питань. За результатами проведення засідань колегії протягом року прийнято
28 розпоряджень голови райдержадміністрації, 37 рішень.
За 2012 рік головою райдержадміністрації прийнято 773 розпорядження, з них стосовно питань соціально-економічного розвитку – 8, земельних питань (відведення, власності тощо) – 264, з питань фінансово-бюджетної
політики – 11.
Для сприяння здійсненню повноважень при райдержадміністрації станом на 01.01.2013 року створено та функціонує 46 консультативно-дорадчих органів.
В районі склалася ділова, дієва співпраця райдержадміністрації з органами місцевого самоврядування у вирішенні існуючих в районі проблем, забезпечено в межах можливостей постійну участь керівництва райдержадміністрації у пленарних засіданнях сесій, засіданнях постійних комісії районної ради, районному Дні місцевого самоврядування, засіданнях виконкомів, сесій сільських, селищних рад, інших заходах, які проводяться територіальними громадами.
Впродовж 2012 року голова районної державної адміністрації, депутат Харківської обласної ради Б.К. Рева проводив зустрічі з мешканцями сіл, селищ району, з трудовими колективами, під час яких люди мали змогу звернутися з проблемними питаннями, що потребують негайного вирішення.
Лозівською районною державною адміністрацією вживалися заходи щодо удосконалення роботи зі зверненнями громадян, додержання Конституції України та законодавства з даного питання. Відповідні заходи були спрямовані на вдосконалення організаційно-практичної роботи зі зверненнями громадян і посиленню контролю за станом їх розгляду.
До Лозівської райдержадміністрації в 2012 році надійшло 478 звернень, що на 6 % більше порівняно з 2011 роком (453). З них письмових 130 звернень.
На виконання п. 4 ст. 1 Указу Президента України головою райдержадміністрації приділяється особлива увага особистому прийому громадян, які потребують соціального захисту: інваліди Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій — 5, ветеранів праці, пенсіонерів — 49, багатодітних та одиноких матерів — 2.
Згідно із затвердженим графіком особистих та виїзних прийомів громадян з початку 2012 року головою райдержадміністрації та його заступниками проведено 211 особистих прийомів громадян, з них 115 особистих прийомів громадян та 96виїзних прийомів в селах району, де прийнято 348 громадян, в тому числі головою 120. Проведено зустрічі з мешканцями сіл, трудовими колективами загальноосвітніх шкіл, дитячих садків. Ведення таких прийомів громадян сприяє спрощенню процедури отримання мешканцями району оперативної інформації з питань, які їх хвилюють, та дає можливість безпосередньо в сільській раді вирішити наболілі питання, не витрачаючи час та кошти на поїздку в районний центр. Переважна більшість звернень вирішувалась безпосередньо на місці, інші брались на контроль та вирішувались у визначений законодавством термін. Працівниками юридичного відділу апарату райдержадміністрації надається безкоштовна юридична допомога мешканцям району.
Райдержадміністрація і надалі працюватиме над посиленням гласності та прозорості в діяльності місцевих органів влади, підвищенням рівня правової освіти серед населення з питань, що порушують громадяни у зверненнях, вчасним виявленням найбільш гострих суспільно значущих проблем, які породжують звернення громадян і потребують негайного вирішення на місцевому рівні.
Лозівською районною державною адміністрацією вживаються заходи, направлені на розширення співпраці з іншими регіонами країни.
1 червня 2012 року, в рамках робочої зустрічі голови Лозівської районної державної адміністрації Б.К. Реви з головою Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області А.В. Блохою, було підписано Угоду про торговельно-економічне, науково-технічне і гуманітарно-культурне співробітництво між Лозівською районною державною адміністрацією Харківської області та Якимівською районною державною адміністрацією Запорізької області. Дана Угода була підписана в рамках дії Угоди про співробітництво між Харківською та Запорізькою областями, підписаної головами Харківської та Запорізької областей М.М. Добкіним та Б.Ф. Петровим у вересні 2011 року, і враховує взаємну зацікавленість у подальшому поглибленні та розширенні двохсторонньої співпраці у вказаних сферах
Перший заступник голови
райдержадміністрації О.М. Жидков