ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХХІХ сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 20 грудня 2013 року м. Лозова
Про зміну назви та затвердження
Положення комунальної установи
„Лозівський районний трудовий архів”
Лозівської районної ради
В зв’язку з необхідністю забезпечення централізованого тимчасового зберігання, нагромаджених у процесі документування, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду, розглянувши подання районної державної адміністрації, враховуючи рекомендації постійної комісії районної ради з гуманітарних питань та соціально-культурного розвитку, керуючись статтею 29 Закону України „Про Національний архівний фонд та архівні установи”, ст. 78 Господарського кодексу України, ч. 2 ст. 43, ч.4. ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, районна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Змінити назву комунальної організації (установи, закладу) „Лозівський районний трудовий архів” на комунальну установу „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради.
- Затвердити Положення комунальної установи „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради в новій редакції (додається).
- Визначити Лозівську районну державну адміністрацію уповноваженим органом управління комунальної установи „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради.
- Доручити директору комунальної установи „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради здійснити дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів комунальної установи у порядку та терміни, визначені чинним законодавством України.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію районної ради з гуманітарних питань та соціально-культурного розвитку (О.О.Терехов).
Голова районної ради І.Нестєров
„ЗАТВЕРДЖЕНО”
рішення районної ради
від 20 грудня 2013 року
(ХХХІХ сесія VІ скликання)
ПОЛОЖЕННЯ
комунальної установи
„Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради.
(нова редакція)
м. Лозова – 2013
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає правові й економічні основи організації та діяльності комунальної установи „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради (далі – Трудовий архів).
1.2. Трудовий архів належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ Лозівського району.
Засновником Трудового архіву є Лозівська районна рада (далі – Засновник).
1.3. Управління діяльністю Трудового архіву здійснює Лозівська районна державна адміністрація ( далі — орган управління).
1.4. Трудовий архів в своїй діяльності керується Конституцією і законами України, рішеннями Лозівської районної ради, розпорядженнями органу управління, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.
1.5. Трудовий архів є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Права та обов’язки юридичної особи Трудовий архів набуває з дня його державної реєстрації.
1.6. За своїм правовим статусом Трудовий архів є комунальною установою.
1.7. Трудовий архів є неприбутковою організацією і фінансується з районного бюджету.
При виконанні покладених на нього завдань Трудовий архів може використовувати позабюджетні кошти, отримані відповідно до чинного законодавства.
1.8. Трудовий архів несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе відповідальності за зобов’язаннями Засновника, так само як і Засновник не несе відповідальності за зобов’язаннями Трудового архіву.
1.9. У межах своєї статутної діяльності та положень даного Положення Трудовий архів має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах.
1.10. Назва Трудового архіву:
повна: комунальна установа „Лозівський районний трудовий архів” Лозівської районної ради.
скорочена: КУ „Лозівський районний трудовий архів”.
1.11. Юридична адреса: 64602, Харківська область, м. Лозова, вул. Кіма, 22.
- МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ТРУДОВОГО АРХІВУ
2.1. Трудовий архів створений з метою централізованого зберігання документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду, документів з особового складу та документів тимчасового зберігання суб’єктів господарської діяльності незалежно від форм власності майна та підпорядкування, що розташовані на території району.
2.2. Основними видами статутної діяльності Трудового архіву є:
— виявлення та включення до джерел комплектування за погодженням з архівним відділом райдержадміністрації підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, в діяльності яких не створюються документи Національного архівного фонду;
— приймання від підприємств, установ і організацій – джерел комплектування документів з особового складу, фінансово-господарської діяльності та інших документів, строки зберігання яких не закінчилися;
— зберігання відповідно до умов, визначених Державною архівною службою, документів з особового складу та документів тимчасового зберігання підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, що розташовані на відповідній території, або ліквідованих підприємств, установ та організацій, що діяли на території району;
— науково-технічне опрацювання документів, що надійшли на зберігання, згідно з правилами Державної архівної служби;
— облік документів, що зберігаються, у тому числі шляхом створення та підтримання облікових баз даних;
— організація користування документами у службових, соціально-правових цілях, видавання юридичним особам і громадянам у встановленому Державною архівною службою порядку архівних довідок, копій та витягів з документів, що знаходяться на зберіганні;
— проведення експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, подання на затвердження експертної комісії (ЕК) архівного відділу райдержадміністрації описів справ тимчасового зберігання, з особового складу підприємств, установ і організацій – джерел комплектування та актів про вилучення документів, не віднесених до Національного архівного фонду;
— участь у заходах з підвищення кваліфікації працівників служб діловодства та експертних комісій підприємств, установ і організацій – джерел комплектування;
— здійснення інших видів діяльності в установленому законом порядку, які відповідають меті його створення і не суперечать чинному законодавству.
- МАЙНО ТРУДОВОГО АРХІВУ
3.1. Майно Трудового архіву становлять основні фонди та обігові кошти, а також іншіматеріальні цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Трудового архіву.
3.2. Майно Трудового архіву знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Лозівського району і закріплене за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Заклад володіє, користується майном, закріпленим за ним Засновником для здійснення статутної діяльності, в межах, установлених чинним законодавством України, та з урахуванням обмежень, установлених даним Статутом.
3.2.1. Відчужувати, передавати в заставу нерухоме майно Трудовий архів має право лише за рішенням Лозівської районної ради. Трудовий архів не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам.
3.3. Джерелами формування майна Трудового архіву є :
— кошти районного бюджету та бюджетів сільських, селищних рад;
— кошти державного і місцевих бюджетів на виконання цільових програм;
— безоплатні або благодійні внески, пожертви організацій і громадян;
— майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
— кошти, одержані від надання послуг;
— кошти, отримані за науково-технічне опрацювання і зберігання архівних документів;
— інші джерела, які не суперечать чинному законодавству України.
- ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
4.1. Трудовий архів зобов’язаний виконувати завдання Засновника та органу управління, а також враховувати їх при формуванні галузевої програми, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
4.2. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
4.3. Трудовий архів може співпрацювати з іншими закладами, установами, організаціями згідно з чинним законодавством.
4.4. Трудовий архів веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає, відповідно до вимог закону, фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.
4.5. Для виконання покладених завдань Трудовому архіву надається право:
— одержувати від підприємств, установ і закладів району або ліквідаційних комісій (ліквідаторів) архівні документи згідно з номенклатурами справ з оплатою цими суб’єктами відповідно до цін і тарифів, затверджених в установленому порядку органом управління, вартості їхнього опрацювання та наступного зберігання в Трудовому архіві на договірних засадах;
— одержувати від установ, закладів, організацій – джерел комплектування або ліквідаційних комісій (ліквідаторів) відомості, необхідні для роботи;
— інформувати засновника та орган управління про стан зберігання документів підприємств, установ і організацій – джерел комплектування та вносити пропозиції щодо поліпшення цієї роботи;
- надавати рекомендації підприємствам, установам і організаціям – джерелам комплектування або ліквідаційним комісіям (ліквідаторам) з питань, що входять до компетенції Трудового архіву;
— брати участь у засіданнях експертної комісії, нарадах, що проводить районна рада, районна державна адміністрація, архівний відділ райдержадміністрації, у разі розгляду на них питань роботи з документами.
- ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ УСТАНОВИ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. До компетенції Лозівської районної ради, як Засновника, належить:
5.1.1. Визначення основних напрямів діяльності Трудового архіву.
5.1.2. Прийняття рішення про відчуження нерухомого майна Трудового архіву.
5.1.3. Прийняття рішення про припинення діяльності Трудового архіву.
5.1.4. Затвердження Положення Трудового архіву, внесення змін та доповнень до нього.
5.2. Управління діяльністю Трудового архіву здійснює Лозівська райдержадміністрація (орган управління).
5.3. До компетенції органу управління належить:
5.3.1. Визначення форм контролю за діяльністю Трудового архіву.
5.3.2. Призначення та звільнення директора Трудового архіву.
5.3.3. Визначення форм контролю трудових відносин з директором Трудового архіву.
5.3.4.Затвердження планів роботи Трудового архіву та звітів про їх виконання.
5.3.5. Здійснення організаційного і методичного керівництва роботою Трудового архіву.
5.3.6. Затвердження організаційної структури Трудового архіву з урахуванням вимог, передбачених чинним законодавством.
5.3.7. Затвердження штатного розпису Трудового архіву.
5.3.8. Здійснення фінансування Трудового архіву, затвердження кошторису, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, цільове й ефективне використання бюджетних коштів.
5.3.9. Контроль за організацією первинного обліку в Трудовому архіві, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності.
5.3.10. Притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності керівника Трудового архіву відповідно до чинного законодавства.
5.3.11. Контроль роботи Трудового архіву з питань охорони праці, протипожежного захисту.
5.3.12. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, щодо контролю за організацією роботи Трудового архіву.
Керівник Трудового архіву
5.4. Керівництво Трудовим архівом, його організаційно-методичною діяльністю здійснює директор.
5.5. На посаду директора призначається кваліфікований спеціаліст з вищою освітою відповідного професійного спрямування.
5.6. Директор у своїй роботі керується чинним законодавством, цим Положенням, рішеннями та розпорядженнями Засновника і органу управління.
5.7. Директор Трудового архіву призначається органом управління.
5.8. Директор здійснює функції управління на умовах найму та на підставі контракту, укладеного із органом управління, чи трудового договору, коли контракт не передбачений законодавством.
5.9. В контракті визначається строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
5.10. Директор вирішує всі питання діяльності Трудового архіву, з урахуванням обмежень, передбачених цим Положенням.
5.11. До компетенції директора відноситься:
5.11.1. Забезпечення статутної діяльності Трудового архіву.
5.11.2. Організація поточної роботи Трудового архіву.
5.11.3. Вирішення кадрових питань.
5.11.4. Здійснення матеріально-технічного забезпечення.
5.11.5. Організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю.
5.11.6. Забезпечення оплати праці працівників Трудового архіву.
5.11.7. Розробка штатного розпису Трудового архіву та подання його на затвердження органу управління.
5.11.8.Організація охорони праці та протипожежного захисту Трудового архіву.
5.12. Директор підзвітний Засновникові та органу управління.
5.13. Директор має право без довіреності виконувати дії від імені Трудового архіву в межах чинного законодавства України. У разі відсутності директора його обов’язки виконує бухгалтер.
5.14. Директор та бухгалтер Трудового архіву несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
- КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ТРУДОВОГО АРХІВУ
6.1. Власний контроль за діяльністю Трудового архіву здійснює Лозівська районна рада як Засновник, а безпосередній контроль за галузевою діяльністю – Лозівська райдержадміністрація.
6.2. Відносини з органами державного управління і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Положення, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України „Про місцеві державні адміністрації”, інших законодавчих актів України, які визначають компетенцію цих органів.
6.3. На вимогу Засновника Трудовий архів зобов’язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
- ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТРУДОВОГО АРХІВУ
7.1. Припинення діяльності Трудового архіву здійснюється за рішенням Засновника у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
7.2. При реорганізації та ліквідації Трудового архіву працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
7.3. Виконання функцій комісії з припинення Трудового архівуможе бути покладено на орган управління Трудового архіву.
7.4. З моменту призначення комісії з припинення Трудового архіву до неї переходять повноваження щодо управління справамиТрудового архіву. Комісія виступає в суді від імені Трудового архіву.
7.5. Трудовий архів вважається реорганізованим чи ліквідованим з моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.
7.6. У разі реорганізації Трудового архіву його майно, права та обов’язки переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним законодавством та рішеннями Засновника.
7.7. У разі ліквідації Трудового архіву майно, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, використовується за вказівкою уповноваженого органу управління.
- ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться відповідно до чинного законодавства України.
8.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.
Заступник голови В.Воскобойников
районної ради