ПРОЕКТ
ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
___ сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від ____________ 2012 року м. Лозова
Про виконання Програми зайнятості
населення м.Лозова та Лозівського району
на 2010-2011 роки, затвердженої рішенням
районної ради від 21 липня 2010 року, та
затвердження Програми зайнятості
населення м.Лозова та Лозівського району
на 2012-2013 роки
Заслухавши звіт про виконання Програми зайнятості населення м.Лозова та Лозівського району на 2010-2011 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 липня 2010 року, розглянувши проект Програми зайнятості населення м.Лозова та Лозівського району на 2012-2013 роки, розроблений Лозівською районною державною адміністрацією, з метою регулювання ринку праці та забезпечення соціального захисту населення від безробіття, на підставі статті 14 Закону України „Про зайнятість населення” та статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” районна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Звіт про виконання Програми зайнятості населення м.Лозова та Лозівського району на 2010-2011 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 липня 2010 року, взяти до відома (додається).
- Програму зайнятості населення м.Лозова та Лозівського району на 2010-2011 роки, затверджену рішенням районної ради від 21 липня 2010 року (ХLVІ сесія V скликання), вважати виконаною та зняти її з контролю.
- Затвердити Програму зайнятості населення м.Лозова та Лозівського району на 2012-2013 роки (додається).
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію районної ради з гуманітарних питань та соціально-культурного розвитку (О.О.Терехов).
Голова районної ради І.Нестєров
Розробник: Управління праці та соціального захисту населення Лозівської райдержадміністрації, 2-32-69
ЗВІТ
про виконання Програми зайнятості населення м. Лозова та Лозівського району на 2010-2011 роки
Реалізація заходів виконання Програми зайнятості населення на 2010-2011 роки була направлена на забезпечення проведення державної політики зайнятості населення, запобігання масовому безробіттю, створенню додаткових гарантій щодо працевлаштування громадян, які нездатні, з незалежних від них причин, на рівних конкурувати на ринку праці, соціального захисту безробітних.
Протягом 2010-2011 років зусилля усіх гілок влади в районі були направлені на збереження існуючого виробничого потенціалу та утриманню темпів росту виробництва на провідних підприємствах району.
За 2010 рік в районі реалізовано промислової продукції на суму 10,7 млн. грн., за 2011 рік — 14,7 млн. грн.
Обсяг виконаних підрядних робіт філією «Лозівський райавтодор» за 2010 рік склав 3,2 млн. грн., в 2011 році – 4,7 млн. грн., що на 1,5 млн. грн., або на 47 % більше.
Проект «Ембріон» на міжнародному конкурсі інноваційних проектів «Харківські ініціативи» зайняв ІІ місце та відзначений грамотою. На ХХІІ міжнародній агропромисловій виставці «Агро-2010» ТОВ АФ «Хлібне» нагороджено дипломом та золотою медаллю «За високі досягнення в розвитку племінного свинарства».
За 2010 року підприємствами АПК придбано сільгосптехніки на суму 12,4 млн. грн., в 2011 році – 25,2 млн. грн., або на 103 % більше.
Всі населені пункти району забезпечені торговельним обслуговуванням. Мешканців сіл, де відсутня стаціонарна торговельна мережа, обслуговують суб’єкти підприємницької діяльності виїзною формою торгівлі .
В районі працює 42 пункти по заготівлі молока, проводиться моніторинг закупівельних цін на молоко, розроблені та поширені серед сільських, селищних голів методичні рекомендації з організації та функціонування сільськогосподарських кооперативів.
На території району (с. Надеждівка) в Агрофірмі «Наірі» завершується будівництво заводу по переробці насіння соняшнику з проектною потужністю 120 т. на добу.
Для створення сприятливих умов роботи підприємств малого бізнесу, в районі затверджена Програма сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2011-2012 роки.
Протягом 2010 року за рахунок усіх джерел фінансування в районі створено 321 робоче місце, що складає 100,6 % річного завдання Програми, за 2011 рік створено 330 робочих місць, що складає 100 % річного завдання Програми.
В тому числі у сфері малого підприємництва (реєстрація підприємців-фізичних осіб та укладання трудових договорів з найманими працівниками) у 2010 році всього створено 286 робочих місць, в 2011 році – 326, темп росту становить 14 %.
Служба зайнятості постійно орієнтує безробітних громадян на започаткування власної справи та направляє безробітних на навчання за програмою “Основи малого бізнесу”. Завдяки проведеній роботі отримали одноразову допомогу по безробіттю по регіону 46 осіб для організації підприємницької діяльності, що складає 115 % виконання річного завдання Програми, з них 5 осіб – мешканці району.
В 2011 році отримали одноразову допомогу по безробіттю для започаткування власної справи по регіону 64 особи, що становить 128 % виконання планового річного завдання, з них 10 осіб – мешканці району.
У 2010 році вивільнено на підприємствах, в установах та організаціях району 82 працівника, у 2011 році — 104 працівника. Протягом 2010-2011 років масових вивільнень працівників на підприємствах району не зафіксовано.
В 2010 році центром зайнятості по регіону зареєстровано 3508 вакансій, працевлаштовано 3014 чол., що становить 111,6 % виконання програмного завдання. В 2011 році по регіону зареєстровано 3637 вакансій, працевлаштовано 3044 чол., що становить 101,5% виконання програмного завдання.
З метою забезпечення тимчасової зайнятості населення за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в 2010 році на оплачувані громадські роботи направлено 1689 чол., в тому числі 857 мешканців району, що складає 134 % виконання річного завдання Програми.
В 2011 році на оплачувані тимчасові громадські роботи направлено по регіону 1871 безробітних, з них 1228 осіб – мешканці району, що складає 148 % виконання річного завдання Програми. В 2011 році з бюджетів сільських рад було виділено 27,0 тис. грн. для проведення оплачуваних громадських робіт.
Щомісячно надається відповідна інформація по вакансіях для інвалідів до Фонду соціального захисту інвалідів, управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації. Постійно оновлюється банк вакансій для інвалідів, які бажають працювати або навчатись.
Протягом 2010 року всього працевлаштовано 44 чол., направлено на профнавчання 6 інвалідів.
Надано 234 індивідуальних та групових профорієнтаційних послуги інвалідам, в тому числі 164 для району. Проведено 3 мініярмарки вакансій для інвалідів, всього прийняли участь 28 осіб, з них 12 працевлаштовано. Проведено 4 семінари на тему «Створюємо спеціальні робочі місця для осіб з обмеженою працездатністю», прийняли участь 44 роботодавці.
В 2010 році міськрайцентром зайнятості працевлаштовано на дотаційні робочі місця за рахунок коштів Фонду соцстрахування на випадок безробіття 2 інваліди.
За сприянням міськрайцентру зайнятості в 2011 році по регіону працевлаштовано 47 осіб із зазначеної категорії, направлено на професійне навчання 2 особи, які відносяться до категорії інваліди.
По регіону проведено 13 семінарів для осіб з обмеженими фізичними можливостями, прийняли участь 108 осіб з категорії інваліди. Надано індивідуальних та групових профорієнтаційних послуг 13 особам району із категорії інваліди.
За рахунок надання дотацій роботодавцям за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття працевлаштовано в 2010 році по регіону 205 чол., що склало 142 % виконання річного завдання Програми. В 2010 році працевлаштовані на дотаційні робочі місця 87 осіб, що становить 49,4% виконання річного завдання Програми.
В 2010 році проведено 24 комісії з довготривалого безробіття, запрошено 240 безробітних громадян. Завдяки вжитим заходам працевлаштовано 63 чол., направлені на професійне навчання 10 чол., взяли участь в оплачуваних громадських роботах – 16 чоловік.
В 2011 році проведено 75 комісій з довготривалого безробіття, запрошено на засідання 953 безробітних громадян регіону. За результатами роботи комісії працевлаштовано по регіону 95 осіб, направлено на тимчасові оплачувані громадські роботи – 36 осіб.
Управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації спільно з міськрайцентром зайнятості та органами місцевого самоврядування постійно проводиться аналіз працевлаштування соціально незахищених категорій населення на персонально заброньовані робочі місця.
За 2010 рік службою зайнятості на заброньовані робочі місця працевлаштовано по регіону 78 осіб, які потребують додаткового соціального захисту, в тому числі 24 особи – мешканці району.
На персонально заброньовані робочі місця працевлаштовано по регіону 20 осіб, які відносяться до категорії «діти-сироти», в тому числі по району — 7 осіб.
За 2011 рік службою зайнятості було працевлаштовано на заброньовані робочі місця всього по регіону 69 осіб, які потребують соціального захисту, в тому числі по району 18 осіб.
На персонально заброньовані робочі місця працевлаштовано 23 особи, які відносяться до категорії «діти-сироти», в тому числі по району 10 чоловік.
За 2010 рік центром зайнятості всього по регіону працевлаштовано 1466 чол. молоді віком до 35 років. У 2010 році на обліку у центрі зайнятості неповнолітні особи не перебували.
Протягом 2011 року міськрайцентром зайнятості всього по регіону працевлаштовано 1396 осіб молоді віком до 35 років. За 2011 рік у міськрайцентрі зайнятості неповнолітні особи на обліку не перебували.
З метою посилення конкурентоспроможності громадян на ринку праці та повернення до економічно доцільної діяльності, службою зайнятості надавались професійно-орієнтаційні послуги громадянам які шукають роботу та безробітним громадянам.
З метою сприяння профпідготовці в 2010 році направлено на навчання 420 районних мешканців, в 2011 році — 440 осіб. На навчання на базі Харківського центру професійно-технічної освіти та шляхом стажування на підприємствах в 2010 році направлено 244 чол., в 2011 році – 241 чол.
За 2010 рік по регіону направлено на навчання за програмою «Основи малого бізнесу» 46 осіб, 2011 рік – 63 особи.
На ПРАТ «ЛКМЗ» в 2011 році направлено за індивідуальною формою навчання відповідно до замовлення роботодавця 3 районних мешканців.
З метою організації на сучасному рівні роботи з молодими вчителями у відділі освіти райдержадміністрації та в закладах освіти діє «Школа молодого вчителя», закріплені наставники.
Міськрайцентром зайнятості для студентської та учнівської молоді щоквартально проводились семінари з техніки пошуку роботи та адаптації на новому робочому місці, профорієнтаційні уроки для учнівської молоді. В 2010 році прийняло участь 930 осіб, в 2011 році — 1462 особи сільської учнівської молоді.
Протягом 2010 року для забезпечення адресного підходу у роботі з безробітними, службою зайнятості проведено 448 семінарів з питання «Техніка пошуку роботи. Третя сесія. Удосконалюй методи пошуку роботи», охоплено 3142 мешканці району.
У 2010 році проведено 36 профорієнтаційних уроків для учнівської молоді за темами «Обираємо професію», «Вибір професії, ключовий стан у житті підлітка», тренінги за темами: «Формування навичок активного пошуку роботи», «Психологічна допомога у розвитку свідомості», у яких прийняло участь 1238 осіб, з них 627 осіб — сільська учнівська молодь.
Проведено День відкритих дверей міськрайонного центру зайнятості з врученням «Ділового щоденника школяра», залучено 600 осіб; проведено 6 групових профконсультацій з застосуванням психодіагностичного обстеження, залучено 66 осіб, в тому числі молодь району 23 чол.. Проведено «Ярмарок професій» для учнівської молоді, всього залучено 930 чоловік.
У 2010 році у відповідності до графіка роботи мобільних центрів профорієнтації проведено виїзди спеціалістів міськрайонного центру зайнятості до Смирнівської, Миколаївської, Садівської, Тихопільської, Кінненської, Шатівської сільських рад та до села Полтавське Царедарівської сільської ради.
Проведено 2 «Ярмарки вакансій», прийняло участь 87 осіб., проведено «Ярмарки професій для учнівської молоді», залучено 930 осіб регіону.
В 2011 році проведено 4 ярмарки вакансій, приймали участь 822 особи, з них 88 сільська молодь. В 2011 році проведено: 131 профорієнтаційний урок для учнівської молоді «Обираємо професію», «Вибір професії — ключовий етап у житті підлітка», тренінги «Формування навичок активного пошуку роботи», «Психологічна допомога у розвитку самосвідомості», прийняло участь 1462 особи сільської учнівської молоді; 10 групових профконсультацій із застосуванням психодіагностичного обстеження, взяло участь 100 районних мешканців. На базі дитячого оздоровчого табору «Зміна» проведений профорієнтаційний захід «Твоя кар’єра», прийняло участь 173 особи; проведено «Ярмарок професій» для учнівської молоді, залучено 542 осіб.
У 2011 році проведено 206 уніфікованих семінарів «Техніка пошуку роботи. Перша сесія. Оволодій ситуацією. Особливості працевлаштування в умовах світової фінансової кризи», залучено 2178 мешканців регіону.
Проведено 23 семінари «Служба зайнятості – працівникам села», прийняло участь 266 осіб, з них 72 — молодь. Проведено 225 семінарів «Техніка пошуку роботи. Друга сесія. Використовуй власний досвід», прийняли участь 2034 осіб — мешканців регіону. Проведено семінари «Техніка пошуку роботи. Третя сесія. Удосконалюй методи пошуку роботи» у яких прийняли участь 3142 особи — мешканці регіону.
У весняно-літній період на території сільських та селищних рад працювали виїзні центри профорієнтації міськрайцентру зайнятості, надавалась можливість сільській молоді отримати професійно-інформаційні та професійно-консультативні послуги щодо ринку праці, умов реєстрації в міськрайцентрі зайнятості щодо переліку професій, які користуються попитом на ринку праці, анкетування та діагностичне тестування молоді. В 2011 році проведено 6 виїзних акцій, прийняло участь 670 осіб сільського населення, з них 193 — сільська молодь.
Підвищенню якості робочих місць сприяє здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю.
Управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації постійно проводиться моніторинг стану впровадження госпрозрахунковими підприємствами району гарантованої державної мінімальної заробітної плати, випадків несвоєчасного впровадження мінімальної заробітної плати не зафіксовано.
Середня заробітна плата за 2010 рік становить 1586 грн., за 2011 рік – 1857 грн., темп росту становить 17 %.
У 2010 році проведено 65 вивчень стану дотримання законодавства про працю, рівня оплати праці та дотримання вимог колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, надано 260 пропозицій щодо усунення зафіксованих порушень законодавства. У 2011 році проведено 55 вивчень, надано 159 пропозицій щодо усунення зафіксованих порушень.
Постійно здійснюється контроль за станом дотримання законодавства про працю. В 2010 році проведено 65 перевірок з питань праці, у 2011 році — 55.
З метою забезпечення соціального захисту працюючих у 2010 році до міжрайпрокуратури направлено 9 матеріалів, у 2011 році – 11 для вирішення питання щодо вжиття відповідних заходів прокурорського реагування. До Територіальної державної інспекції праці у 2010 році направлено 4 матеріали, у 2011 році 7 матеріалів для вирішення питання щодо включення підприємств до графіку перевірок державним інспектором праці та вжиття відповідних заходів.
У 2010 році проведено 20 засідань комісії для розгляду стану забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та погашення заборгованості з її виплати, заслухано звіти 75 керівників підприємств, на яких порушувались терміни виплати заробітної плати. На виконання рішень комісії погашено 5197,1 тис. грн. заборгованої заробітної плати. Протягом 2011 року проведено 15 засідань комісії, на яких заслухано звіти 120 керівників; на виконання рішень комісії погашено 1050,6 тис. грн. заборгованої заробітної плати.
Заборгованість із заробітної плати на 01.02.2012 року становила 2025,6 тис. грн. по Філії «Лозівський кінний завод № 124» Державного підприємства «Конярство України». Несвоєчасна виплата заробітної плати, в свою чергу створює соціальну напругу в районі, тягне за собою несвоєчасність сплати податків та неякісне наповнення Пенсійного фонду.
Станом на 01.01.2012 року в районі діяло 119 колективних договорів, колективно-договірним регулюванням охоплено 98 % штатних працівників підприємств, які використовують найману працю. Колективні договори укладено на підприємствах, в організаціях та установах з чисельністю працюючих більше 10 чоловік.
У 2010 році проведено реєстрацію 23 колективних договорів підприємств, у яких закінчився термін дії раніш укладених та 13 додатків до колективних договорів. Надано консультативну та практичну допомогу 43 підприємствам з питань укладення колективних договорів та дотримання законодавства про охорону праці.
У 2011 році проведено повідомну реєстрацію 12 колективних договорів підприємств, на яких закінчився термін дії раніш укладених. Надано консультативну та практичну допомогу 14 підприємствам з питань розробки та укладання колективних договорів, 39 підприємствам з питань дотримання вимог законодавства про охорону праці.
Протягом 2010 року проведено 12 перевірок з питань охорони праці, у 2011 році — 17. За результатами проведених перевірок надано відповідні пропозиції щодо усунення зафіксованих порушень.
Управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації протягом 2010-2011 років надавалась методична, консультативна та практична допомога підприємствам району щодо проведення атестації робочих місць із шкідливими умовами праці, забезпеченістю працівників засобами індивідуального захисту, надання відповідних пільг та компенсацій.
На 01.01.2011 року на підприємствах району атестовано 82 робочих місця, або 93 % до загальної потреби (88 робочих місць). На 01.01.2012 року атестовано 84 робочих місця, або 96 % до загальної потреби (88 робочих місць).
З метою запобігання проявам неофіційної зайнятості в районі діє комісія районної державної адміністрації з легалізації робочих місць. В 2010 році проведено 11 засідань, за результатами роботи комісії легалізовано 21 робоче місце. Службою зайнятості зареєстровано 175 трудових договорів між суб’єктами підприємницької діяльності та найманими особами.
В 2011 році проведено 11 засідань комісії з легалізації робочих місць, за результатами роботи комісії легалізовано 44 робочих місць. Службою зайнятості зареєстровано 259 трудових договорів між суб’єктами підприємницької діяльності та найманими особами.
Спеціалістами управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації під час проведення перевірок з питань праці в обов’язковому порядку вивчаються питання щодо законодавчого оформлення трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками. В 2010 році проведено 49 зустрічей з роботодавцями та найманими працівниками, в 2011 році – 18 зустрічей, заходи яких спрямовані на поширення інформованості щодо переваг легальної зайнятості.
Протягом 2010-2011 років комісією з легалізації робочих місць постійно проводилась роз’яснювальна робота серед роботодавців та найманих працівників щодо переваг легальної зайнятості, в місцевих ЗМІ двічі висвітлювалось дане питання.
Сільським та селищним головам надана письмова інформація з питання «Що таке зайнятість і які переваги на сьогодні має легальна зайнятість» для розповсюдження серед роботодавців та населення на підвідомчій території.
Щомісячно проводиться зіставлення даних Лозівської ОДПІ та міськрайцентру зайнятості щодо використання найманих працівників підприємцями з числа фізичних осіб. В 2010 році проведено зіставлення по 244 найманим особам, в 2011 році – по 262. Розбіжностей між даними Лозівської ОДПІ та міськрайцентру зайнятості щодо кількості найманих осіб у суб’єктів підприємницької діяльності не зафіксовано.
В 2010 році проведено 4 засідання координаційного комітету сприяння зайнятості населення, в 2011 році – 4. Розглянуто питання дотримання соціальних гарантій у сфері зайнятості населення, організації та проведення оплачуваних громадських робіт. За результатами розгляду прийняті відповідні рішення, проконтрольовано їх виконанням.
Протягом 2010-2011 років управлінням праці та соціального захисту населення райдержадміністрації спільно з міськрайцентром зайнятості населення щомісячно проводився моніторинг у сфері зайнятості населення, відповідна інформація надсилалась до Головного управління праці та соціального захисту населення Харківської облдержадміністрації.
Питання про хід виконання Програми двічі висвітлювалось в місцевих засобах масової інформації.
Начальник управління праці та
соціального захисту населення
Лозівської райдержадміністрації О.Кондратюк
СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
координаційним комітетом рішенням районної ради
з питань зайнятості населення від _____________2012 року
від _____________2012 року _____ сесія ____ скликання
голова координаційного комітету
ПРОГРАМА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ
м. Лозова та Лозівського району
на 2012-2013 роки
Лозівський район
2012 рік
І. Загальні положення.
Програма зайнятості є механізмом реалізації державної політики (стратегії) сприяння зайнятості населення в Україні в 2012-2013 роках.
В розробці Програми зайнятості населення м. Лозова та Лозівського району на 2012-2013 роки були використані наступні нормативні акти та документи:
Закон України “Про зайнятість населення”, ст.14;
— Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. 34;
Закон України “Про місцеві державні адміністрації”, ст. 24;
Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 14.11.2011 р. № 650 “Про розроблення проекту Програми зайнятості населення Харківської області на 2012-2013 роки та стратегічних напрямів розвитку ринку праці до 2016 року”;
Рішення виконавчого комітету Лозівської міської ради від 30.11.2011 р. № 920 «Про розроблення проекту Програми зайнятості населення м. Лозова на 2012-2013 роки та стратегічних напрямів розвитку ринку праці до 2016 року”;
Розпорядження голови районної державної адміністрації від 30.11.2011 р. № 466 “Про розроблення проекту Програми зайнятості населення м. Лозова та Лозівського району на 2012-2013 роки та стратегічних напрямів розвитку ринку праці до 2016 року ”.
Мета Програми – здійснення заходів щодо реалізації державної політики зайнятості, сприяння населенню у вільному обранні зайнятості у всіх сферах економічної діяльності, створення додаткових гарантій щодо працевлаштування працездатних громадян працездатного віку, які потребують соціального захисту і не здатні, з незалежних від них причин, на рівних конкурувати на ринку праці, соціального захисту безробітних шляхом реалізації Законів України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та “Про зайнятість населення”.
Основними завданнями Програми є:
— збереження трудового потенціалу регіону;
сприяння повній та продуктивній зайнятості населення, спрямованої на підвищення рівня його доходів;
посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості;
реалізація трудових прав громадян і запобігання проявам неофіційної зайнятості та «тінізації» доходів;
забезпечення збереження ефективно функціонуючих і створення нових робочих місць на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
підтримка самостійної зайнятості населення та розвитку підприємництва;
підтримка громадян, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці;
сприяння професійній підготовці робочої сили, підвищенню її кваліфікаційного рівня відповідно до потреб ринку праці, розвитку системи професійного навчання кадрів;
координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, пов’язаних з розробленням та виконанням заходів регулювання ринку праці;
здійснення моніторингу та інформаційного забезпечення місцевих органів виконавчої влади з питань реалізації завдань і заходів Програми.
Програма спрямована на забезпечення подальших перетворень у соціально-трудовій сфері, підвищення ефективності праці та посилення соціального захисту населення від безробіття, необхідною умовою для чого є тісний взаємозв’язок політики зайнятості та економічної політики держави, консолідація зусиль усіх гілок влади, діяльність яких пов’язана з вирішенням проблеми зайнятості населення, з об’єднаннями роботодавців і профспілок. Передбачається посилення ролі та відповідальності органів влади і соціальних партнерів за реалізацію політики зайнятості.
ІІ. Основні підсумки виконання
Програми зайнятості населення Лозівського регіону на 2010-2011 роки
2.1. Стан економіки за 2010-2011 роки
Аналізуючи соціально-економічний розвиток регіону в 2010-2011 роках можна зробити висновок, що в ці роки лише поступово відновлювались реальні сектори економіки після кризових 2008 та 2009 років.
З початку 2010 року промислові підприємства міста поступово почали нарощувати обсяги реалізації продукції. Обсяги реалізації за 2010 рік досягли рівня 2008 року та в більш ніж в 2 рази перевищили обсяги 2009 року. В 2011році промисловими підприємствами міста було реалізовано продукції на суму 1589,7 млн. грн., що на 27,3% більше показників відповідного періоду минулого року та становить 2,9% від загального обсягу реалізації Харківської області.
За підсумками року зростання обсягів промислового виробництва забезпечено на п’яти підприємствах міста, а саме: ПрАТ «ЛКМЗ» (186,4%), на УДЦ «Укрспецвагон» (103,5%), ЗАТ «Лозівський молокозавод» (236,5%), ЗАТ «Лозівський завод Трактородеталь» (121,0%), Лозівській друкарні (115,5%). і лише на ВАТ «Лозівський авторемзавод» спостерігалось зменшення обсягів виробництва та реалізації продукції.
Обсяги реалізованої промислової продукції у Лозівському районі за 2011 рік склали 14,7 млн.грн.
Після кризових років не змогли відновити роботу протягом звітного періоду такі міські підприємства, як ВАТ «ЛЗМК», ТОВ «Лозівська швейна фабрика», ТОВ «Молагро», що пов’язано зі скороченням попиту на продукцію та відсутністю ринків збуту.
На розвиток промислового комплексу у 2011 році було вкладено інвестицій в основний капітал на суму 99,7 млн. грн., які забезпечили 5 підприємств міста. Це на 78,0% більше показників 2010 року. Найбільша питома вага вкладених інвестицій припадає на ПрАТ «ЛКМЗ», УДЦ «Укрспецвагон», ЗАТ «Лозівський молочний завод» Із загальної суми інвестицій в основний капітал 79,5 млн. грн. було спрямовано на придбання машин та обладнання і 6,0 млн. грн. – на будівництво та реконструкцію. Іноземних інвестицій в економіку міста протягом року не надходило.
Відповідно до статистичного спостереження за 2011 рік обсяги інвестицій в основний капітал по району склали 19,5 млн. грн..
В 2011 році зовнішньоекономічну діяльність в місті Лозова здійснювали 5 підприємств. За звітний період на експорт було реалізовано товарів на суму 17,3 млн. дол. США (зменшення в 3,2 рази) та послуг на суму 4,1млн.дол. США (зростання в 2,7 рази). Скорочення експорту товарів відбулось, в першу чергу, через відсутність реалізації на експорт вантажних вагонів підприємством УДЦ ДП «Укрспецвагон». Експортні поставки ПрАТ «ЛКМЗ та ЗАТ « Лозівський завод «Трактородеталь»» в порівнянні з показниками минулого року зросли відповідно в 1,1 та 1,5 рази. ЗАТ «Лозівський молочний завод» за 2011 рік здійснив експортних поставок на загальну суму 1,1 млн. дол.США.
Обсяги імпортних поставок в порівнянні з минулорічними показниками збільшились майже на 1,3 млн.дол.США і склали 11,4 млн. дол. США. За підсумками 2011 року, місто Лозова має позитивне сальдо зовнішньої торгівлі в сумі 5,9 млн. дол. США.
Зовнішньоекономічні зв’язки налагоджені з 15 країнами близького та даль-нього зарубіжжя. Основними партнерами міських підприємств в експортно-імпор-тних операціях є Російська Федерація та Білорусь, поставки в які складають 91,3% від загальних обсягів. Питома вага експорту в країни Європи не перевищує 2,2%.
У 2011році будівельними організаціями міста виконано власними силами робіт на суму 1614 тис. грн., що складає 24,3% до обсягів будівництва у відповідному періоді попереднього року (2025 тис. грн.. за 2010 рік).
Всього за період 2010-2011 років в місті побудовано 33 об’єкти соціальної сфери, серед яких 22 магазини, в тому числі приміщення супермаркету АТБ-маркет, відділення банку, 2 виробничих приміщення, станція стільникового зв’язку, 2 дахові котельні, об’єкт ресторанного господарства, салон краси, медичний центр.
Потреби населення міста та району в пасажирських перевезеннях забезпечені повністю. Перевезення пасажирів у місті Лозова здійснюється трьома перевізниками на 8-ми міських маршрутах мікроавтобусами «Рута» від 16 посадочних місць. Охоп-лено 78 населених пунктів Лозівського району. На території району діє 28 при-міських маршрутів, які обслуговують 7 перевізників. Населення району корис-тується послугами 8 міжміських та 2 міжобласних маршрутів. Обсяги перевезень пасажирів автомобільним транспортом залишаються на рівні попередніх років.
Організовано сполучення з смт. Панютине – 4 маршрути, с. Братолюбівка – 2 маршрути, с. Світловщина – 2 маршрути, які охоплюють мікрорайон та центральну частину міста.
Також мешканці регіону мають можливість скористатися автобусним сполученням з такими населеними пунктами району як Артільне, Єлизаветівка, Комсомольське, Кінне, Олександрівка, Орілька, Петрівське, Плисове, Поди, Привілля, Смирнівка, Тихопілля.
Крім того, з метою покращення якості обслуговування населення в 2011 році було проведено ремаршрутизацію міської маршрутної мережі (запроваджені нові маршрути, виключено проміжні дублюючі маршрути), проведено конкурс на право здійснення пасажирських перевезень на міських маршрутах; в межах виділених коштів на компенсацію проїзду пасажирів пільгового контингенту в місті організовані пільгові рейси.
За 2011 рік філією «Лозівський райавтодор» ДП «Харківський облавтодор» виконано підрядних робіт по утриманню доріг на загальну суму 4718,0 тис. грн. (без ПДВ).
Фінансовий стан комунальних підприємств за рік не поліпшився. Збитки в цілому по комунальних підприємствах склали 11,0 млн. грн., в. т. ч. — 10,8 млн. грн. збитки КП «Теплові мережі», КП «Лозоваводоканал» — 0,46 млн.грн. Тільки за звітний період заборгованість за комунальні послуги зросла майже на 8,9 млн. грн.. проблемою підприємств залишається непогашена заборгованість за спожиті послуги, яка становить 49,1 млн. грн., в т. ч. 42,8 млн. грн. –це борги населення. Таке становище пов’язане погіршенням платоспроможності населення, зростанням цін на енергоносії (газ, електроенергію, покупну воду), зростання мінімальної заробітної плати.
На виконання програми реформування ЖКГ за напрямком створення ОСББ виконано ряд заходів, одним із напрямів роботи стало проведення роз’яснювально — інформаційної роботи щодо доцільності створення об’єднання співвласників багатоквартирних будинків. В результаті проведеної роботи у м. Лозова створено та зареєстровано 6 ОСББ.
Як альтернатива комунальному підприємству по обслуговуванню житлового фонду в районі створені та зареєстровані п’ять об’єднань співвласників багатоповерхових житлових будинків мікрорайону смт Краснопавлівка, до складу яких входять 23 багатоповерхових житлових будинки.
За рахунок бюджетного фінансування по Лозівському району за січень-жовтень 2011 року профінансовано будівництво, реконструкцію та проведення капітальних ремонтів на загальну суму 1,6 млн. грн..
За оперативними даними в місті здійснюють діяльність 197 підприємств (у 2010 — 200 один.). У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення кількість малих підприємств становить 28 одиниць.
У поточному році були прийняті зміни до Податкового кодексу України які призвели до перерозподілу та зменшення кількості фізичних осіб – суб’єктів господарської діяльності до 4359 чол., проти 4507 чол. в минулому році (або на 3,3 % менше). Кількість суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб складає 87,5% від загальної кількості суб’єктів малого бізнесу.
В середньому на одному підприємстві працює 7 найманих осіб. В цілому малий бізнес забезпечує роботою 6,7 тис. чол., що становить майже 11% працездатного населення.
Структура сфери діяльності малого бізнесу за останні роки значних змін не зазнала. Як і раніше, діяльність малого бізнесу у м. Лозова головним чином орієнтована на оптову та роздрібну торгівлю –117 підприємств (58,5% до загальної кількості), на виробництво – 31 (15,5%), будівництво – 12 (6%), інші – 40 (20,0%).
У 2011 році в м. Лозова закріплено тенденцію позитивного розвитку галузей торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення. В місті налічується 147 об’єктів торгівлі, 38 ресторанного господарства, 83 підприємства побутового обслуговування населення, 2ринки та 2 торговельних майданчика.
Загальний обсяг роздрібного товарообігу, включаючи ресторанне господарство, офіційно зареєстрованих підприємств – юридичних осіб усіх форм власності та підпорядкування, за оперативними даними становить 512,7 млн. грн. (4756 грн. в розрахунку на одного мешканця).
2.2. Стан зайнятості населення та виконання
Програми зайнятості населення Лозівського регіону на 2010-2011 роки
У 2011 році чисельність трудових ресурсів регіону склала 61,4 тис.осіб, що менше на 216 осіб у порівнянні з 2010 роком. Причиною зменшення чисельності трудових ресурсів є природне скорочення населення.
Стан зайнятості населення характеризувався перерозподілом трудових ресурсів між сферами та видами економічної діяльності. У всіх сферах економічної діяльності у 2011 році було зайнято 39,3 тис.осіб, або 63,9% від чисельності трудових ресурсів. За наймом на підприємствах, в організаціях та установах всіх форм власності працювало 48,3% населення. Самостійно забезпечували себе роботою, займаючись селянським та фермерським господарствами 16,1% трудових ресурсів, підприємництвом та іншими видами діяльності, які не потребують реєстрації та дозволу 15,7%.
Найбільша частина населення зайнята в таких видах економічної діяльності, як промисловість –20,6%, сільське, лісове господарства, мисливство – 25,2%, державне управління та бюджетна сфера – 4,1%, транспорт – 5,7%.
У 2010-2011 роках основними складовими офіційного ринку праці залишались такі категорії населення, як звільнені на підставі припинення трудового договору, за угодою сторін та інші категорії.
Соціально-демографічна структура незайнятого населення протягом 2010 року та 10 місяців 2011 року характеризувалась достатньо високою питомою вагою жінок (57-67%) та молоді у віці до 35 років (36-38%), у складі якої випускники навчальних закладів не перевищували 9,0 %, та сільського населення (37-41%).
В умовах складної ситуації із забезпеченням зайнятості населення здійснювалась системна робота з виконання заходів Програми.
Інформаційно-роз’яснювальними заходами (зустрічі, семінари, прес-конференції тощо) в 2010-2011 роках було охоплено 1992 роботодавців та 6360 громадян.
Реалізація державних гарантій працевлаштування для соціально незахищених категорій населення забезпечувалась шляхом бронювання робочих місць на підприємствах, в організаціях та установах, в тому числі персонального – для дітей-сиріт з числа випускників професійно-технічних навчальних закладів, та працевлаштування на дотаційні робочі місця. За 2010-2011 роки активними формами зайнятості було охоплено 1301 особа з числа квотних категорій та 91 інвалід. За рахунок заповнення нормативу створення робочих місць у 2010-2011 роках на підприємствах та в організаціях регіону було зайнято 600 інвалідів.
Протягом 2010-2011 років здійснювалась робота з реалізації заходів активної політики зайнятості на офіційному ринку праці. Допомогу у працевлаштуванні отримали 5,7 тис. осіб, з них 2,5 тис. жінок та 2,7 тис. осіб з числа молоді. Із загального числа працевлаштованих 293 особи отримали роботу шляхом надання дотації роботодавцям, 110 безробітних залучено до підприємницької діяльності.
В оплачуваних громадських роботах приймало участь незайнятого населення 3,5тис.осіб. На їх проведення було використано коштів Фонду загалнообов’язкового державного страхування України на випадок безробіття 3104 тис. грн.
У зазначеному періоді був достатньо високим (98,4%) рівень охоплення незайнятих громадян профорієнтаційними послугами. Постійна увага приділялась питанням розвитку підприємницьких ініціатив у безробітних шляхом проведення інформаційних семінарів з орієнтації на підприємницьку діяльність і консультаційних семінарів з загальних основ підприємницької діяльності.
Певні заходи вживались з проведення профорієнтаційної роботи, спрямованої на формування професійних намірів молоді. Різнотематичними профінформаційними та профконсультативними заходами (семінарами, консультаціями, тренінгами, презентаціями тощо), індивідуальними та масовими за формою проведення, було охоплено у 2010 році — 2056 учнів загальноосвітніх шкіл, у 2011 році – 1843.
Проводилось вивчення стану впровадження та дотримання на підприємствах, в установах та організаціях та установах регіону різних форм власності та господарювання визначених державою мінімальних гарантій в оплаті праці.
Розмір середньомісячної заробітної плати по місту за 2011 рік становить 2393 грн., в порівнянні з відповідним періодом 2010 року заробітна плата зросла на 15,8 %. Середня заробітна плата за 2011 рік у галузі «промисловість» складає 2543 грн. в порівнянні з відповідним періодом 2010 року заробітна плата збільшена на 25,9 %.
Розмір середньомісячної заробітної плати у районі за 2011 рік становить 1857 грн., в порівнянні з відповідним періодом за 2010 рік заробітна плата зросла на 17,1 %. Середня заробітна плата за 2011 рік у галузі «сільське господарство» складає 2148 грн., в порівнянні з відповідним періодом 2010 року заробітна плата збільшена на 23,0 %.
Приділялась особлива увага виявленню прихованих доходів та запобіганню проявам неофіційної зайнятості. Так, за 2010-2011 роки в цілому по регіону проведено 615 обстежень умов праці найманих працівників. Проведено зіставлення баз даних між Лозівською об’єднаною державною податковою інспекцією та Лозівським міськрайонним центром зайнятості по 854 найманим особам.
У результаті вжитих заходів було виявлено 162 роботодавця, які порушували чинне законодавство в частині оформлення трудових відносин. Можливість працювати на постійній основі з відповідним пенсійним та соціальним забезпеченням отримали 140 осіб.
Протягом 2010-2011 років управлінням праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та міської ради проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота з питань переваг легальної зайнятості як серед роботодавців так і серед населення.
В регіоні роботодавцями приділялась певна увага підвищенню професіоналізму робочих кадрів. Так, протягом 2010-2011 років підвищення кваліфікації пройшли 2,7 тис. працівників, або в середньому 13,5% від кількості найманих працівників.
ІII. Основні тенденції соціально-економічного розвитку Лозівського регіону та розвитку ринку праці
3.1. Стан економіки Лозівського регіону на 2012-2013 роки
Пріоритетними завданнями розвитку регіону на 2012-2013 роки є створення умов для збереження та подальшого зростання економічного потенціалу міста, підвищення конкурентоспроможності всіх сфер економіки.
Пріоритетні цілі та завдання на 2012-2013 роки:
- збереження існуючого виробничого потенціалу та утримання темпів росту промислового виробництва на підприємствах на рівні 2011 року;
- підвищення експортного потенціалу промислових підприємств, стимулювання зовнішньоекономічної діяльності;
- створення інвестиційного іміджу регіону з метою залучення додаткових інвестицій в економічний розвиток міста;
- впровадження системних заходів енергозбереження в усіх галузях економічної діяльності;
- координація діяльності суб’єктів містобудування по комплексній забудові території регіону,пошук та залучення інвесторів в реконструкцію незавершених житлових будинків;
- створення сприятливих умов для подальшого розвитку малого та середнього підприємництва;
- забезпечення належного технічного стану житлового фонду й інженерних мереж, поліпшення якості надання житлово-комунальних послуг та санітарного стану регіону;
- розвиток інфраструктури роздрібної торгівлі та сфери послуг;
- забезпечення державних стандартів в оплаті праці;
- недопущення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах всіх форм власності;
- скорочення наявної заборгованості по платежах до Пенсійного фонду;
- удосконалення освітньої системи, оновлення змісту освіти, підвищення кваліфікаційного рівня педагогів;
За прогнозом, за 2 роки передбачається нарощування обсягу реалізації промислової продукції промисловими підприємствами міста близько 17%.
Протягом двох наступних років темп зростання обсягу інвестицій в основний капітал по місту становитиме 180%. В місті будуть збережені обсяги іноземних інвестицій.
За рахунок різних джерел фінансування у 2012 році передбачається створити 1525 робочих місць, у 2013 році – 1540 робочих місць.
Політика доходів спрямовуватиметься на посилення відтворювальної, стимулюючої та регулюючої функцій заробітної плати. Реалізація заходів Концепції подальшого реформування оплати праці, зростання обсягів виробництва та підвищення державних мінімальних гарантій щодо оплати праці дасть можливість щороку підвищувати середньомісячну заробітну плату.
Подальші перетворення у соціально-трудовій сфері, підвищення ефективності праці, створення умов для розвитку підприємництва, введення в дію нових та збереження існуючих робочих місць сприятимуть у 2012-2013 роках підвищенню економічної активності громадян.
3.2. Прогноз стану зайнятості населення та ринку праці
на 2012-2013 роки
Внаслідок міграційних та демографічних процесів передбачається, що у 2012-2013 роках чисельність трудових ресурсів зменшиться на 0,2 % та складатиме 61,2 тис. осіб.
Трудові ресурси регіону формуватимуться на 96,0 % за рахунок працездатного населення у працездатному віці та на 3,9 % з числа працюючих осіб старшого віку та підлітків.
У всіх сферах економічної діяльності буде зайнято 39,7 тис.осіб, з них за видами економічної діяльності – 29,8 тис.осіб, у сфері підприємництва та самозайнятості – 9,9 тис.осіб.
Протягом 2012-2013 років буде залишатись практично незмінною структура населення, зайнятого за видами економічної діяльності.
Протягом двох наступних років буде достатньо високою активність населення на офіційному ринку праці. Очікується, що до служби зайнятості звернеться у 2012 році – 5,0 тис.осіб, а в 2013 році – 4,9 тис.осіб. Структура офіційно незайнятого населення не матиме кардинальних змін і залишиться на рівні минулих років. Заходами активної політики зайнятості буде охоплено 76 % офіційно незайнятих громадян.
3.3 Основні проблемні питання у сфері зайнятості населення
та напрями їх розв’язання
В умовах подолання кризових явищ в економіці, проведення активної політики у вирішенні проблемних питань у сфері зайнятості населення дасть змогу мінімізувати негативний вплив фінансово-економічної кризи на стан ринку праці в регіоні.
Серед найсуттєвіших проблемних питань можна виділити такі:
— недостатній рівень відповідальності роботодавців за використання найманої праці, що обумовлює наявність неофіційних трудових відносин та тінізацію доходів, насамперед у сфері малого бізнесу;
— наявність дисбалансу на ринку праці між попитом та пропозицією робочої сили через низьку конкурентоспроможність безробітних;
— низькі стимули до праці (низький рівень оплати праці змушує багатьох безробітних відмовлятись від запропонованого їм і без того обмеженого вибору вільних робочих місць);
— проблема сільського безробіття, кожний четвертий із числа громадян, зареєстрованиху у службі зайнятості, є мешканцем села;
— збереження протягом 2012-2013 років обсягів вимушеної неповної зайнятості;
— обмеженість сфери прикладання праці та поширення сезонного характеру роботи в сільському господарстві, що обумовлюватиме високу активність сільського населення на ринку праці;
— низька ефективність механізму бронювання робочих місць для працевлаштування соціально незахищених категорій населення, що ускладнює для них реалізацію державних гарантій зайнятості;
— проблемне питання з подолання довготривалого і родинного безробіття.
З огляду на викладене вище у 2012 — 2013 роках розв’язання проблеми зайнятості громадян буде здійснюватися завдяки впровадженню заходів щодо:
— розширення сфери застосування праці, сприяння зайнятості населення;
— використання робочої сили, регулювання соціально-трудових відносин;
— сприяння забезпеченню економіки регіону кваліфікованими кадрами та підвищенню професійної якості працівників;
— сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці;
— надання соціальних послуг зареєстрованим безробітним та профілактика настання безробіття;
— заохочення підприємців до створення робочих місць шляхом запровадження сприятливого інвестиційного режиму;
— підтримки самостійно зайнятого населення, малого та середнього підприємництва;
— ведення активного діалогу з роботодавцями щодо переваг легальної зайнятості;
— підтримка підприємницької діяльності безробітних;
— розвиток гнучких форм зайнятості;
— розширення сфери застосування оплачуваних громадських робіт.
Зареєстрованому ринку праці будуть притаманні такі тенденції:
— підвищення ділової активності громадян;
— якісна підготовка кваліфікованих робочих кадрів з урахуванням потреб роботодавців;
— збільшення обсягів працевлаштування (у тому числі, за рахунок створення нових робочих місць);
— зростання вимог роботодавців до якості робочої сили;
— збільшення заявок від роботодавців щодо профнавчання на замовлення;
— зростання вимог незайнятого населення до запропонованої роботи (рівня оплати та умов праці).
ІV. Контроль за виконанням Програми
В рамках реалізації Програми беруть участь управління, відділи райдержадміністрації, міської ради та виконавчого комітету, міськрайонний центр зайнятості у взаємодії з об’єднаннями роботодавців та профспілок.
Контроль за реалізацією Програми здійснюватиметься міською та районною радами.
Координацію роботи з виконання Програми здійснюватимуть управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації та міської ради, спільно з міськрайонним центром зайнятості шляхом постійного моніторингу виконання її основних заходів та показників.
В порядку контролю інформувати щоквартально до 15 числа наступного за звітним місяцем про виконання заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення м. Лозова та Лозівського району у 2012-2013 роках Головне управління
праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, районну раду, райдержадміністрацію, міську раду та її виконавчий комітет.
Розгляд найбільш проблемних питань передбачається здійснювати на засіданнях Координаційних рад з питань соціальної політики міської ради, райдержадміністрації, районних та міських рад соціального партнерства, районних та міських координаційних комітетів сприяння зайнятості населення, засіданнях виконавчого комітету міської ради.
Заходи Програми зайнятості населення м. Лозова та Лозівського району можуть бути доповненні у разі змін показників на 2012-2013 р.р.
- Очікувані результати виконання Програми на 2012-2013 роки
Результатами виконання Програми зайнятості населення району на 2012-2013 роки мають стати:
створення за рахунок усіх джерел фінансування
у 2012 році – 1525 робочих місць,
у 2013 році – 1540 робочих місць
працевлаштування з числа незайнятого населення:
у 2012 році –3100 чол.,
у 2013 році – 3100 чол.
в тому числі:
на заброньовані робочі місця:
у 2012 році – 86 чол.,
у 2013 році – 86 чол.;
за рахунок надання дотацій роботодавцям:
у 2012 році – 100 чол.,
у 2013 році – 100 чол.;
за рахунок надання одноразової виплати допомоги по безробіттю для здійснення безробітними підприємницької діяльності:
у 2012 році –39 чол.,
у 2013 році – 39 чол;
направлення на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації:
у 2012 році – 955 чол.,
у 2013 році — 955 чол.;
залучення до участі у оплачуваних громадських роботах:
у 2012 році – 1740 чол.,
у 2013 році – 1740 чол.
У разі змін та умов фінансування деяких заходів, показники, які потребують фінансування з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, можливо будуть скореговані.
VІ. Заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення
на 2012-2013 роки
п/п | Назва заходу | Виконавці | Термін виконання | ||
1 | 2 | 3 | 4 | ||
Сприяння забезпеченню економіки регіону кваліфікованими кадрами | |||||
1 | Забезпечити взаємодію з навчальними закладами щодо проведення профорієнтаційних заходів з учнівською молоддю з метою ознайомлення з актуальними професіями на ринку праці. | Відділ освіти ЛРДА та ЛМР, відділ у справах сім’ї та молоді ЛРДА та ЛМР, міськрайон-ний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
2 | Проводити інформаційно-роз’ясню-вальну роботу з метою формування в сус-пільстві позитивного іміджу робіт-ничих професій та підвищення соціального статусу робітника, формування активної життєвої позиції у молоді, здійснювати публікації в ЗМІ. | Відділ освіти ЛРДА та ЛМР, відділ у справах сім’ї та молоді ЛРДА та ЛМР, міськрайон-ний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
3 | Проводити масові інформаційні та профорієнтаційні заходи для молоді з метою правильного вибору професії та соціальної адаптації.
Забезпечити потребу в цих послугах учнів загальноосвітніх шкіл, дітей-сиріт, а також молоді, яка вперше шукає роботу. Проводити дні профорієнтації для молоді. |
Відділ освіти ЛМР та ЛРДА, відділ у справах сім’ї та молоді ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
4 | Забезпечити надання профорієнта-ційних та інформаційно-консультативних послуг бажаючим займатися підприєм-ницькою діяльністю щодо можливостей започаткування та ведення власної справи. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
Розширення сфери застосування праці, сприяння зайнятості населення | |||||
1 | Шляхом розвитку робочих місць, їх збереження забезпечити розширення сфери застосування праці та поліпшення структури шляхом створення та легалізації вже існуючих:
— у 2012 році в регіоні 1525 робочих місць (місто 1200 р. м., район 325 р.м.); — у 2013 році в регіоні 1540 робочих місць (місто 1210 р.м., район 330 р.) |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
2 | Забезпечити проведення заходів в напрямку продуктивної легальної зайнятості громадян, підвищення їх мотивації до праці, активізації зусиль безробітних та шукаючих роботу громадян щодо самостійного пошуку роботи. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
3 | Створити умови для активізації підприємницької діяльності, як складової частини заходів, щодо створення робочих місць та забезпечення самозайнятості населення. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
4 | Створювати умови для розширення мережі підприємств малого та середнього бізнесу. Надавати допомогу підприємцям-початківцям в освоєнні основ ринкової економіки та підприємництва, розробці бізнес-планів, реєстрації їх, як фізичних осіб-підприємців та обов’язковість укла-дання трудових договорів з найманими працівниками. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
5 | Забезпечити проведення інформацій-ної роботи з роботодавцями щодо під-вищення рівня зайнятості населення шля-хом укомплектування вільних робочих місць, створення робочих місць з належ-ними умовами, гідною оплатою праці. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
6 | Проводити роботу з роботодавцями щодо отримання від них інформації про наявні вакансії. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
7 | Проводити аналіз попиту і пропозицій робочої сили, банку даних вакансій і розробляти прогноз потреби в робочій силі. | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років
|
||
8 | Проводити разом з роботодавцями та профспілками моніторинг обсягів вивільнення на підприємствах, установах, організаціях міста та району з метою застосування попереджуючих заходів для вивільнюваних працівників з метою їх адаптації до умов ринку праці та запобігання безробіттю. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайцентр зайнятості, підприємства, установи, організації міста та району, профспілки
|
протягом
2012-2013 років |
||
9 | Забезпечити проведення заходів щодо стабільного зростання середньомісячної заробітної плати, погашення заборгова-ності з неї, що посилюватиме мотивацію до праці, підвищення якості та ефективності використання робочої сили в умовах пов-ної зайнятості та збереження персоналу. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР
|
протягом
2012-2013 років |
||
10 | Розширити обсяги оплачуваних гро-мадських робіт з урахуванням профе-сійного складу безробітних та соціально-економічних потреб міста та району за рахунок державного, місцевих бюджетів та коштів роботодавців. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
11 | Сприяти збереженню існуючого виробничого потенціалу та утримання темпів росту промислового виробництва на провідних підприємствах регіону шляхом:
— забезпечення випуску конкурентоспроможної продукції, — підвищення експортного потенціалу, — стимулювання зовнішньоекономічної діяльності; — підвищення інвестиційного іміджу міста та району. |
Управління економіки ЛРДА та ЛМР
|
протягом
2012-2013 років |
||
12 | Надавати всебічну допомогу сіль-сько-господарським підприємствам та фермерським господарствам шляхом:
фінансової підтримки з державного та місцевих бюджетів, спрямованої на реалі-зацію програм розвитку агропромислового комплексу; — залучення інвестицій і кредитних ресурсів для оновлення і модернізації ос-новних засобів виробництва, впровадження сучасних технологій; — задоволення потреб сільськогосподар-ських виробників у робочій силі з числа безробітних. |
Управління агропромислового розвиту ЛРДА, управління економіки ЛРДА, міськрайцентр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
13 | Сприяти повній зайнятості селян шляхом:
— створення економічних умов для виробництва, заготівлі та переробки сільськогосподарської продукції; — задоволення потреб населення у зе-мельних ділянках для ведення особистого підсобного господарства ; — розширення мережі сервісного обслуговування; — орієнтації безробітних селян на раціональне ведення особистого селянського господарства. |
Управління агропро-мислового розвитку ЛРДА, міськрайонне управління Держком-зему у м.Лозова та Лозівському районі, сільськогосподарські підприємства, міськрайонний центр зайнятості, сільські та селищні ради |
протягом 2012-2013 років
|
||
14 | Запропонувати сільським та селищним радам розглядати питання щодо надання відповідно до чинного законо-давства пільг по місцевих податках і зборах підприємствам, організаціям, які впроваджують нові форми господа-рювання, сприяють розв’язанню проблем зайнятості населення, особливо в сільській місцевості. | Управління агропромислового розвитку ЛРДА,
управління економіки ЛРДА, сільські та селищні голови |
протягом
2012-2013 років |
||
15 | З метою створення умов для стабільного зростання економіки аграрного сектору продовжити роботу по виконанню Доручення Президента України по по-глибленню процесів реформування аграр-ного сектору економіки та захисту консти-туційних прав власності на землю і майно. | Управління агропромислового розвитку ЛРДА,
управління економіки ЛРДА, сільські та селищні голови |
протягом
2012-2013 років |
||
16 | Активізувати роботу щодо залучення інвестицій в агропромисловий комплекс. | Управління агропромислового розвитку ЛРДА | протягом
2012-2013 років |
||
Використання робочої сили, регулювання соціально-трудових відносин | |||||
1 | З метою підвищення мотивації населення до працевлаштування сприяти:
— зростанню рівня заробітної плати в місті та районі, — недопущенню використання робочої сили з оплатою праці нижче законодавчо встановленого її мінімального розміру; — дотриманню міжгалузевих співвідношень у рівнях оплати праці. Здійснювати моніторинг у сфері нормування праці, рівня оплати праці та недопущення заборгованості з її виплати. Проводити вивчення обґрунтованості впровадження на підприємствах, в організаціях, установах режиму вимушеної неповної зайнятості. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР. | протягом
2012-2013 років |
||
2 | Підвищити результативність прове-дення вивчень підприємств, які випла-чують заробітну плату нижче встановлено-го мінімального розміру, працюють у ре-жимі неповної зайнятості; заслуховувати звіти їх керівників на засіданнях робочих груп (комісій). У разі необхідності мате-ріали вивчень направляти до Лозівської міжрайонної прокуратури. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР | протягом
2012 — 2013 років |
||
3 | Посилити контроль за дотриманням підприємствами та організаціями різних форм власності та господарювання норм Генеральної угоди та галузевих угод. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР | протягом 2012-2013 років | ||
4 | З метою запобігання поширенню проявів нелегальної зайнятості, тінізації доходів, формування в суспільстві соціально відповідального бізнесу:
— здійснювати контроль за додержанням підприємствами, організаціями, установами різних форм власності та господарювання, а також підприємцями із числа фізичних осіб вимог чинного законодавства з питань використання праці найманих працівників, сплати податків та єдиного соціального внеску; — проводити широку інформаційно-роз’яснювальну роботу: серед робото-давців — щодо необхідності дотримання вимог трудового законодавства; серед населення — щодо переваг офіційної зайнятості. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР спільно з Ло-зівською об’єднаною державною податко-вою інспекцією (за згодою), управлінням Пенсійного фонду України в Лозівсько-му районі (за зго-дою), Виконавчою дирекцією фонду державного соціаль-ного страхування з тимчасової втрати працездатності у Ло-зівському районі (за згодою), Виконав-чою дирекцією фонду державного соціаль-ного страхування від нещасних випадків на виробництві та про-фесійних захворю-вань України в Ло-зівському районі (за згодою), міськрайон-ним центром зайня-тості | протягом
2012-2013 років
|
||
5 | Забезпечити регулярне проведення зіставлення баз даних між Лозівською об’єднаною державною податковою інспекцією та міськрайцентром зайнятості щодо використання найманої праці підприємцями з числа фізичних осіб. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, Лозівська об’єд-нана державна подат-кова інспекція,
Міськрайонний центр зайнятості |
Щомісяця
2012-2013 роки |
||
6 | Проводити двомісячник з укладання колективних договорів підприємствами, організаціями, установами міста та району. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР | лютий-березень 2012-2013 роки | ||
7 | Сприяти підвищенню рівня охоплення працюючих колективно-трудовим регулюванням.
Здійснювати контроль за виконанням зобов’язань роботодавцями з організації продуктивної зайнятості та соціальної захищеності працюючих, підвищення професіоналізму, регулювання процесу вивільнення працівників та забезпечення їх соціального захисту. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР | протягом 2012-2013 років | ||
8 | З метою поліпшення умов праці вста-новити контроль за проведенням підпри-ємствами, організаціями, установами атестації робочих місць із шкідливими умовами праці та забезпеченістю праців-ників засобами індивідуального захисту. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, рай СЕС | протягом 2012-2013 років | ||
9 | Через координаційні комітети спри-яння зайнятості населення (міський та районний) вживати заходи щодо розвитку соціального партнерства, спільного та оперативного розв’язання проблем зайнятості. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом 2012-2013 років | ||
10 | Створювати оптимальні умови для об-слуговування населення, забезпечення доступності соціальних послуг та актуальної інформації щодо ситуації на ринку праці. | Міськрайонний центр зайнятості | постійно | ||
11 | Забезпечити формування рівних можливостей у сфері праці, що сприятиме усуненню дискримінації та нерівності між чоловіками та жінками, іншими неконкурентноспроможними категоріями на ринку праці.
Сприяти забезпеченню жінкам і чоловікам рівних прав та можливостей у працевлаштуванні, підвищенні кваліфікації та перепідготовці. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості
|
протягом 2012-2013 років | ||
12 | Для надання правової допомоги та оперативного вирішення проблемних питань громадян у сфері зайнятості та трудових відносин забезпечити функціонування «гарячої» телефонної лінії для звернення громадян. | Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР,міськрайонний центр зайнятості | протягом 2012-2013 років | ||
Підвищення професійної якості працівників | |||||
1 | Формувати якісний професійно-кваліфікований склад робочої сили відповідно до потреб та ситуації на ринку праці завдяки:
професійному навчанню, підвищен-ню кваліфікації персоналу на виробництві відповідно до вимог сучасного виробництва; продуктивній діяльності базових центрів підготовки та підвищення кваліфікації кадрів. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості, підприємства, уста-нови та організації міста та району
|
протягом
2012-2013 років |
||
2 | Здійснювати моніторинг підприємств, організацій, установ з питань вивчення стану професійного навчання працівників на виробництві. | Управління праці та соціального захисту населення ЛМР та ЛРДА | травень-червень
2012-2013 років |
||
3 | Сприяти підвищенню професійної якості працівників та розвитку системи професійного навчання кадрів на вироб-ництві шляхом включення до колективних договорів підприємств, організацій, уста-нов пунктів про обов’язковість підвищення кваліфікації працівників з визначенням обсягу фінансування на ці цілі та періодичності підвищення кваліфікації. | Управління праці та соціального захисту населення ЛМР та ЛРДА, підприємства, організації, установи міста та району | протягом
2012-2013 років |
||
4
|
Організувати професійно-інформаційне консультування населення району та міста індивідуальними та груповими послугами.
Залучати сільських, міських мешканців та осіб з категорії довготривалих безробітних і членів безробітних сімей до участі в запланованих масових заходах. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
5 | Проводити масові профорієнтаційні заходи:
«У світі професій»; «Твоя кар’єра»; «Ярмарки вакансій» «День відкритих дверей центру зайнятості»; -Виїзна акція центру занятості із ви-користанням Мобільного центру зайня-тості та Мобільного центру професійної орієнтації. |
Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту
і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці |
|||||
1 | Забезпечити додаткові гарантії зайнятості та можливості для праце-влаштування громадян працездатного віку, які потребують соціального захисту та не здатні на рівних конкурувати на ринку праці шляхом бронювання в місті та районі у 2012 році – 86 робочих місць (місто 56 р.м. ; район 30 р.м.), у 2013 році 86 робочих місць (місто 56 р.м.; район 30 р.м.) на діючих підприємствах.
Забезпечити персональне бронювання у 2012 році для працевлаштування дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування — 10 робочих місць (місто — 7 р.м.; район — 3 р.м.), у 2013 році — 10 робочих місць (місто — 7 р.м.; район — 3 р.м.) |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
2 | Здійснювати контроль за виконанням підприємствами, організаціями та уста-новами рішень органів місцевого самовря-дування щодо бронювання робочих місць для працевлаштування соціально незахищених категорій населення.
У разі необхідності проводити коригування переліку підприємств, на яких здійснюється бронювання робочих місць. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
3 | Сприяти першочерговому працевлаштуванню безробітних з числа квотних категорій та інвалідів.
|
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
4 | Сприяти наданню профорієнтаційних послуг соціально незахищеним категоріям населення та інвалідам з метою підви-щення їх конкурентоспроможності на ринку праці шляхом:
— проведення тематичних семінарів для цільових груп населення; — проведення ярмарок вакансій; — надання індивідуальних професійних та психологічних консультацій. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
5 | Організовувати підготовку, перепід-готовку та підвищення кваліфікації інва-лідів за професіями відповідно до потреб ринку праці та рекомендації МСЕК з ме-тою забезпечення їх трудової реабілітації. | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
6 | Сприяти працевлаштуванню та професійній реабілітації інвалідів шляхом:
— координації роботи та контролю щодо виконання Порядку взаємодії органів праці та соціального захисту населення, центрів зайнятості, відділень Фонду соціального захисту інвалідів, центрів професійної реабілітації інвалідів і навчальних закладів системи Мінпраці щодо працевлаштування інвалідів, затвердженого наказом Мінпраці від 03.05.2007 року № 201 — формування банку вакансій для інвалідів; — формування бази даних інвалідів, які бажають працювати або навчатись. |
Управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
7 | Забезпечити першим робочим місцем на підприємствах, в організаціях та установах міста та району молоді, яка закінчила або припинила навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, отримала професійно-технічну або вищу освіту та звернулась до служби зайнятості у пошуку роботи, шляхом:
— бронювання робочих місць на підприємствах, організаціях, установах міста та району; — надання дотацій роботодавцям за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. |
Відділ у справах сі’ї та молоді ЛРДА та ЛМР, управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
8 | Здійснювати вивчення з питань працевлаштування молоді на підприємства в частині дотримання законодавства стосовно праці неповнолітніх та реалізації положень Конвенції організації праці № 182 «Про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці» | Управління у справах сім’ї та молоді ЛМР та відділ у справах сім’ї та молоді ЛРДА, управління праці та соціального захисту населення ЛРДА та ЛМР, міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
9 | Забезпечити тимчасову та вторинну зайнятість учнівської та студентської молоді у вільний від навчання час та на період канікул шляхом організації молодіжних трудових загонів. | Відділ у справах сім*ї та молоді ЛРДА та ЛМР, відділ освіти ЛРДА та ЛМР | протягом
2012-2013 років |
||
10 | Сприяти розвитку малого підприємництва шляхом залучення молоді до підприємницької діяльності.
Надавати методичну та консуль-тативну допомогу молодим підприємцям в організації власного бізнесу. |
Відділ у справах сім’ї та молоді ЛРДА та ЛМР, управління економіки ЛРДА та ЛМР міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
11 | Сприяти першочерговому працевлаш-туванню безробітних з числа квотних категорій та інвалідів шляхом надання дотацій роботодавцям за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. | Міськрайонний центр зайнятості
|
протягом
2012-2013 років |
||
Надання соціальних послуг зареєстрованим безробітним
та профілактика настання безробіття |
|||||
1 | Забезпечити соціальний захист безробітних шляхом:
— підбору підходящої роботи; — сприяння працевлаштуванню на вільні та новостворені робочі місця незайнятих громадян у 2012 році 3100 чол.; у 2013 році 3100 чол., в тому числі на додаткові робочі місця за рахунок надання дотацій роботодавцям у 2012 році — 100 чол.; у 2013 році — 100 чол. — посилення та удосконалення форм співпраці з роботодавцями для формування повної бази даних про вільні робочі місця і вакантні посади з постійною її актуалізацією; — заохочення роботодавців шляхом надання дотацій. |
Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
2 | Організувати підготовку, перепідго-товку та підвищення кваліфікації грома-дян з числа незайнятого населення для самостійного працевлаштування, зайняття індивідуальною трудовою діяльністю, надомною працею за професіями побу-тового обслуговування, народних про-мислів, насамперед безробітних, що три-валий час перебувають на обліку в центрі зайнятості та членів безробітних сімей: у 2012 році 955 чол., у 2013 році 955 чол. | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
3 | Розвивати самозайнятість та підприємницьку ініціативу безробітних шляхом:
посилення координації взаємодії міськрайцентру зайнятості та виконавчих органів регіону; надання безробітним одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності: в 2012 році — 39 чол., в 2013 році — 39 чол.. |
Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
4 | Забезпечити участь незайнятих громадян в оплачуваних громадських роботах: в 2012 році 1740 чол., в 2013 році 1740 чол.. | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
5 | Сприяти забезпеченню адресного підходу в роботі з безробітними, які тривалий час перебувають на обліку в центрі зайнятості, а також є членами однієї родини, з метою їх психологічної та інформаційної підтримки.
Здійснити максимальне охоплення безробітних даної категорії активними формами зайнятості, а саме: направляти на профнавчання за направленням служби зайнятості; залучати до оплачуваних громадських робіт. |
Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
6 | Створювати оптимальні умови для обслуговування населення, забезпечувати доступність соціальних послуг та актуальної інформації щодо ситуації на ринку праці. | Міськрайонний центр зайнятості | постійно | ||
7 | Сприяти наданню індивідуальних профорієнтаційних послуг для безробіт-них та проведення таких масових захо-дів як «День інформації», «Ярмарок вакасій», «Ярмарок професій для молоді». | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
||
8 | Активізувати інформаційно-роз’яс-нювальну роботу з метою підвищення ін-формованості громадськості про права громадян у сфері зайнятості, можливості центру зайнятості щодо надання соціальних послуг. | Міськрайонний центр зайнятості | протягом
2012-2013 років |
Заступник голови районної ради В.Воскобойников