ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХVІІІ сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 29 грудня 2011 року м. Лозова
Про затвердження Програми
оновлення містобудівної
документації населених пунктів
та території Лозівського району
на 2012-2015 роки
Розглянувши розроблений районною державною адміністрацією проект Програми оновлення містобудівної документації населених пунктів та території Лозівського району на 2012-2015 роки, на підставі статті 43 Закону України „ Про місцеве самоврядування в Україні” районна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму оновлення містобудівної документації населених пунктів та території Лозівського району на 2012-2015 роки (додається).
- 2. Районній державній адміністрації, у рамках реалізації Програми, щорічно при формуванні проекту районного бюджету, передбачати кошти для її виконання, виходячи з реальних можливостей бюджету.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку та екології (Ю.І.Пономаренко), з питань бюджету та спільної власності територіальних громад (А.В.Семенов).
Голова районної ради І. Нестєров
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням районної ради
від 29 грудня 2011 року
(ХVІІІ сесія VІ скликання)
ПРОГРАМА
оновлення містобудівної документації населених пунктів та території Лозівського району
на 2012-2015 роки
м. Лозова
2011
Зміст
- Вступ
- Визначення термінів та загальні положення
- Стан наявної містобудівної документації
- Мета та завдання Програми
- Фінансове забезпечення Програми
- Очікувана ефективність Програми
Вступ
В сучасних умовах зростає роль планування територій як ефективного засобу державного регулювання її використання, яке забезпечує взаємоузгодження в цій сфері інтересів особистості, суспільства та держави, галузей і адміністративно-територіальних одиниць.
В напрямку вирішення проблем оновлення та розроблення містобудівної документації протягом 2010-2011 років на державному рівні проводилась робота щодо визначення напрямків та заходів вирішення питань з урегулювання містобудівної діяльності в Україні.
Прийнятим у березні 2011 року Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та низкою відповідних підзаконних актів чітко визначені вимоги щодо містобудівної документації як інструменту державного регулювання планування територій, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів і рішення якої є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами містобудування.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України а також внесення змін до них.
Планування територій на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» — програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня.
Містобудівна документація, зокрема схема планування території Лозівського району визначатиме зонування території з встановленням умов та обмежень використання її окремих частин, що забезпечуватиме запобігання нецільового використання земель.
Програма оновлення містобудівної документації населених пунктів та території Лозівського району на 2012 – 2015 роки (далі Програма), розроблена в напрямку вирішення питання організації на правовій основі містобудівної діяльності на території Лозівського району, спрямованого на забезпечення сталого розвитку його територій з урахованням державних, громадських та приватних інтересів.
Програма покликана вирішити проблемні питання стимулювання і розвитку сіл і селищ, раціонального використання ресурсів та встановлення відповідного режиму забудови територій і населених пунктів.
Програма спрямована на визначення необхідних обсягів фінансування проектно-вишукувальних робіт та черговості розробки містобудівної документації (схеми планування територій району та генеральних планів населених пунктів) в Лозівському районі до 2015 року.
Програму складено відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність» та інших нормативно-правових актів.
Визначення термінів та загальні положення
У Програмі наведені терміни, які вживаються у такому значенні:
Генеральний план населеного пункту – містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
Містобудівна документація — затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;
Планування територій – процес регулювання використання територій, який полягає у створенні та впровадженні містобудівної документації, ухваленої до реалізації відповідних рішень;
Схема планування території – містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання відповідних територій адміністративно – територіальних одиниць та їх окремих частин;
Територія – частина земної поверхні з повітряним простором та розташованими під нею надрами у визначених межах (кордонах), що має певне географічне положення, природні та створені в результаті діяльності людей умови і ресурси.
Планування і забудова територій – діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає:
— прогнозування розвитку територій;
-обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;
— взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під
час планування і забудови територій;
— реконструкцію існуючої забудови та територій;
-збереження, створення та відновлення рекреаційних,
природоохоронних, оздоровчих територій та об’єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень;
— проведення моніторингу забудови.
Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів територій.
Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна рада, яка після розроблення, розглядає його та затверджує на черговій сесії протягом трьох місяців з дня його подання.
Стан наявної містобудівної документації
На цей час стан забезпечення містобудівною документацією населених пунктів та територій в районі залишається достатньо складним. При нормативному розрахунковому терміні дії містобудівної документації 20 років, переважна більшість її розроблена понад 30 років тому, тобто морально застаріла та потребує оновлення або нового розроблення.
Станом на 01.01.2011 з 84 населених пунктів району — 47 мають генеральні плани. На решту населених пунктів генплани не розроблялися. Генеральні плани 15-ти населених пунктів були розроблені протягом 1965–1969 років, 17-ти населених пунктів – протягом 1970–1979 років, 9-ти населених пунктів – протягом 1982-1989 років та 6-ти населених пунктів – протягом 1991-1992 років. Розрахункові терміни дій генеральних планів завершилися у 41 населеному пункті. Рішеннями органів місцевого самоврядування терміни дій наявних генеральних планів були подовжені відповідно до 2012 року (30 населених пунктів) та до 2014 року (17 населених пунктів). Тому, генеральні плани населених пунктів потребують коригування або оновлення.
Однак, виходячи з фінансових можливостей місцевих бюджетів та враховуючи їх обмаль, вважається за доцільне першочергове оновлення містобудівної документації в населених пунктах з багатоповерховою житловою забудовою та із територіями колишніх зруйнованих виробничих зон, а саме: смт Краснопавлівка, смт Орілька, с. Єлизаветівка, с-ще Чернігівське, с. Смирнівка, а також найближчий населений пункт до м.Лозова – с. Катеринівка. Крім того, першочергового оновлення потребує Схема планування території Лозівського району.
З часу розроблення наявних генеральних планів населених пунктів, кошти з бюджетів різних рівнів на їх оновлення або коригування не виділялися.
Мета та завдання Програми
Основна мета програми – своєчасне забезпечення населених пунктів району містобудівною документацією, завданням якої є:
— обґрунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;
— розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об’єктів;
— реконструкція існуючої забудови та територій;
— створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури;
— регулювання забудови населених пунктів та іншої забудови;
— урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій;
— обгрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;
— визначення напрямів сталого розвитку населених пунктів;
— визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;
— визначення і раціональне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико- культурних та інших зон та об’єктів;
— збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об’єктів, парків, скверів, окремих зелених насаджень;
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування робіт з планування територій та населених пунктів району здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів. Виділення коштів з обласного бюджету проводиться за умови співфінансування із місцевих бюджетів (50 відсотків на 50 відсотків) в межах коштів, передбачених Програмою, та в межах наявних фінансових ресурсів. Крім того, фінансування робіт з планування територій може здійснюватись за рахунок інших джерел, не заборонених законом.
Головним розпорядником коштів районного бюджету на виконання Програми є Лозівська районна державна адміністрація.
Обсяг фінансування Програми уточнюється під час складання проекту районного бюджету на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпоряднику коштів, відповідальному за виконання Програми.
Всього на розроблення та оновлення містобудівної документації з планування населених пунктів та територій до 2015 року в місцевих бюджетах необхідно передбачити близько 6380,0 тис.грн.
Загальний прогнозний обсяг витрат на реалізацію Програми оновлення містобудівної документації населених пунктів та території Лозівського району на 2012-2015 роки наведений у Додатку до Програми.
Очікувана ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних вимог у сфері містобудування, регулюванням забудови та використанням територій населених пунктів, врахуванням державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій на місцевому рівні.
Координацію дій щодо виконання програми здійснює відділ містобудування, архітектури, ЖКГ та розвитку інфраструктури Лозівської районної державної адміністрації.
Дійсна вартість проектно-вишукувальних робіт у кожному конкретному випадку буде встановлюватись проектною організацією та замовником з врахуванням усіх особливостей та факторів, обумовлених станом розвитку, потреби в територіях населеного пункту або території на час виготовлення містобудівної документації та т.і.
Показники Програми за необхідності можуть коригуватись у випадках:
1.Внесення змін до адміністративно-територіального устрою району;
2. Зміни меж населених пунктів;
3.Зміни індексів та показників визначення кошторисної вартості проектно-вишукувальних робіт;
4. Впливу зовнішніх факторів (змін економічних та соціальних умов, в законодавстві тощо).
Заступник голови
районної ради В. Воскобойников
Додаток
до Програми оновлення містобудівної документації населених пунктів
та території Лозівського району
на 2012-2015 роки, затвердженої рішенням районної ради
від 2011 року
( сесія VІ скликання)
Загальний прогнозований обсяг витрат на реалізацію Програми оновлення містобудівноїдокументації населених пунктів та території Лозівського району на 2012-2015 роки.
№/п |
Містобудівна документація |
Орієнтовна вартість проектно- вишукувальних робіт
(тис.грн.) |
||||
Всього: | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | ||
1 | Схема планування територіїЛозівського району | 350,0 | 20,0 | 100,0 | 110,0 | 120,0 |
2 | Генеральні плани сільськихнаселених пунктів,
в тому числі |
6030,0 | 77,0 | 453,0 | 2500,0 | 3000,0 |
смт Краснопавлівка | 220,0 | 10,0 | 50,0 | 70,0 | 90,0 | |
с.Миронівка | 130,0 | - | - | 60,0 | 70,0 | |
смт Орілька | 220,0 | 10,0 | 50,0 | 70,0 | 90,0 | |
с.Петропілля | 150,0 | - | 20,0 | 60,0 | 70,0 | |
с.Петрівське | 150,0 | - | - | 70,0 | 80,0 | |
с.Артільне | 160,0 | 3,0 | 17,0 | 60,0 | 80,0 | |
с. Бунакове | ||||||
с. Єлизаветівка | ||||||
с.Катеринівка | ||||||
с.Михайлівка | ||||||
с-ще Комсомольське | ||||||
с.Мирне | ||||||
с.Радянське | ||||||
с.Федорівка | ||||||
с-ще Кінне | ||||||
с.Миколаївка | ||||||
с.Копані | ||||||
с.Надеждівка | ||||||
с.Федорівка | ||||||
с.Нова Іванівка | ||||||
с.Нестеліївка | ||||||
с.Мальцівське | ||||||
с.Павлівка Друга | ||||||
с.Перемога | ||||||
с.Червоний Кут | ||||||
с.Роздори | ||||||
с.Герсеванівка | ||||||
с. Плисове | ||||||
с.Садове | ||||||
с. Смирнівка | ||||||
с. Тихопілля | ||||||
с.Царедарівка | ||||||
с.Полтавське | ||||||
с.Реводарівка | ||||||
с.Червоний Шахтар | ||||||
с-ще Чернігівське | 160,0 | 3,0 | 17,0 | 70,0 | 70,0 | |
с.Шатівка | 150,0 | 3,0 | 17,0 | 60,0 | 70,0 | |
с.Олександрівка | 130,0 | - | - | 60,0 | 70,0 | |
с. Яковлівка | 170,0 | 3,0 | 17,0 | 70,0 | 80,0 | |
с-ще Нижня Краснопавлівка | 150,0 | - | - | 70,0 | 80,0 | |
Разом проектно-вишукувальнихробіт | 6380,0 | 97,0 | 553,0 | 2610,0 | 3120,0 | |
Всього по району на 2012-2015 роки | 6380,0 |
Примітка: вказана вартість проектно-вишукувальних робіт на момент їх
виконання може змінюватись.
Заступник голови
районної ради В. Воскобойников