ЛОЗІВСЬКА РАЙОННА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ХХVІІІ сесія VІ скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 26 грудня 2012 року м. Лозова
Про затвердження Програми сприяння
розвитку малого підприємництва
в Лозівському районі на 2013-2015 роки
Розглянувши проект Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013-2015 роки, розроблений Лозівською районною державною адміністрацією, на підставі ст. 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” районна рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013-2015 роки (додається).
- Районній державній адміністрації щорічно при формуванні проекту районного бюджету передбачати кошти на фінансування зазначеної Програми, виходячи з реальних можливостей районного бюджету.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку та екології (Ю.І. Пономаренко), з питань бюджету та спільної власності територіальних громад (А.В. Семенов).
Голова районної ради І. Нестєров
Затверджено
рішення районної ради
від 26 грудня 2012 року
(ХХVІІІ сесія VІ скликання)
Програма
сприяння розвитку
малого підприємництва
в Лозівському районі
на 2013-2015 роки
ЗМІСТ
Вступ
|
3 |
|
4 |
2. Стан і аналіз малого підприємництва в Лозівському районі
|
6 |
3. Мета Програми
|
9 |
4. Заходи Програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва
|
9 |
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
|
9 |
4.1.1. Заходи щодо забезпечення повноти та якості виконання положень державної регуляторної політики
|
9 |
4.1.2. Заходи щодо удосконалення процедур започаткування бізнесу та оптимізація дозвільної системи у сфері господарської діяльності
|
11 |
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
|
12 |
4.2.1. Заходи щодо розширення доступу суб’єктів малого підприємництва до фінансових ресурсів |
12 |
4.2.2. Заходи щодо стимулювання інвестиційного та інноваційного розвитку, посилення ринкових позицій малого підприємництва
|
13 |
4.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення
|
15 |
4.3.1. Заходи щодо удосконалення системи інформаційно-консультативного, ресурсного, інфраструктурного та освітнього забезпечення суб’єктів підприємництва
|
15 |
4.3.2. Заходи щодо підвищення кваліфікації та навчання незайнятого населення району, залучення до підприємництва соціально незахищених верств населення (молодь, жінки, інваліди)
|
16 |
4.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва
|
21 |
4.4.1. Заходи щодо формування інфраструктури підтримки підприємництва
|
21 |
|
21 |
5.1. Заходи щодо координації та моніторингу за реалізацією Програми
|
21 |
ВСТУП
Програма сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013-2015 роки є інструментом реалізації державної політики розвитку підприємництва, активної регіональної політики, політики зайнятості населення та інвестиційної стратегії.
Підставами для розробки Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013-2015 роки (далі – Програма) є:
Закон України від 22.03.2012 року № 4618-VI «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»;
доручення Кабінету Міністрів України від 05.07.2012 року
№ 24426/1/1-12.
Програма пов’язана з Програмою економічного і соціального розвитку Лозівського району і є логічним продовженням Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2011–2012 роки.
Програма містить чітко визначену мету, досяжні цілі, пріоритетні напрямки та механізми, має фінансове забезпечення, а також узгоджена і поєднана з іншими програмами, що діють в районі.
Основними причинами, що перешкоджають розвитку малого підприємництва є:
— складність регуляторних процедур та адміністративні перешкоди;
— високі процентні ставки за кредитами і проблеми з їх отриманням у банківських установах;
— недосконалість системи обліку та статистичної звітності малого підприємництва, обмеженість оперативного інформаційного забезпечення;
— низький рівень культури у сфері підприємництва та професійної підготовки самих підприємців;
— територіальна нерівномірність розвитку малого підприємництва;
— низький рівень впровадження інновацій та ряд інших.
Комплексний характер та взаємопов’язаність зазначених проблем визначає програмно-цільовий метод їх вирішення, який передбачає узгодження в рамках єдиної програми комплексу заходів по напрямах, пріоритетних завданнях, виконавцях та ресурсах.
- Характеристика Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013-2015 роки
1. | Загальна характеристика Лозівського району | |||||
Площа території – 140,3 тис. га
Кількість населення — 30,4 тис. чол. Специфіка – Лозівський район має багатий земельний фонд, (65 %) його території покрито найбільш родючими ґрунтами — чорноземами. Основна галузь економіки району – сільське господарство. В структурі сільськогосподарського виробництва питома вага рослинництва складає 93 %, тваринництва – 7 %. Господарства району займаються вирощуванням зернових і зернобобових культур, соняшнику, цукрових буряків і деяких інших сільськогосподарських культур (в структурі посівних площ зернові та зернобобові культури складають 55 %, технічні – 30 %). Основними напрямами виробництва у тваринництві є вирощування великої рогатої худоби м’ясо — молочного напряму та свинарство. Набуває розвитку галузь вівчарства та птахівництва. Відсоток безробітних до всього працездатного населення — 3,45 % Перелік територій, які відносяться до зон інвестиційної привабливості: |
||||||
2. | Дата затвердження Програми ( найменування і номер відповідного рішення ):
26 грудня 2012 року. Рішення Лозівської районної ради |
|||||
3. | Головний розробник Програми – управління економіки районної державної адміністрації.
Співрозробники: управління та відділи райдержадміністрації, Спілка підприємців Лозівського району.
|
|||||
4. |
Мета Програми – забезпечення реалізації державної підтримки підприємництва; посилення прозорості діяльності органів місцевого самоврядування, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, вільного доступу суб’єктів господарювання до всіх сегментів ринку за єдиними правилами; досягнення балансу інтересів суб’єктів господарювання та влади.
Програма забезпечить подальший економічний розвиток району, підвищення рівня доходів мешканців, організацію нових робочих місць шляхом створення сприятливого середовища для розвитку малого підприємництва, залучення широких верств населення до підприємницької діяльності. Комплекс програмних заходів розраховано на раціональне поєднання інтересів держави, підприємців та їх об’єднань.
|
|||||
5. |
Перелік пріоритетних завдань Програми:
|
|||||
|
|
|||||
6. |
Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників:
Виконання заходів Програми, спрямованих на реалізацію пріоритетних завдань у визначених напрямах, сприятиме подоланню негативних наслідків фінансово-економічної кризи, поліпшенню інвестиційного та бізнес-клімату в Лозівському районі та подальшому прискореному соціально-економічному зростанню. |
|||||
6.1 |
Основні показники розвитку малого підприємництва: | дані станом на початок дії Програми | Очікувані показники | |||
2013 рік | 2014 рік | 2015 рік | ||||
Кількість діючих малих підприємств /
Кількість малих підприємств у розрахунку |
75/25 |
75/25 |
75/25 |
78/26 |
||
кількість працюючих на малих підприємствах
(чол.) |
670 | 680 | 685 | 690 | ||
Кількість фізичних осіб – підприємців (чол.) | 930 | 935 | 940 | 950 | ||
Питома вага малих підприємств у загальному випуску продукції району (%) | 50,2 | 51,0 | 52,0 | 52,0 | ||
Кількість об`єктів інфраструктури підтримки малого підприємництва (од.), в т.ч.: | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
- бізнес-центри | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
- інформаційно-консультативні центри | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Кількість підприємців, що пройдуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб). | 300 |
300 |
320 |
350 |
||
Залучення до підприємницької діяльності безробітних шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації власної справи (чол.) | 6 |
5 |
5 |
5 |
||
Кількість створених нових робочих місць у сфері малого бізнесу (од.)
|
300 |
320 |
330 |
330 |
||
7. |
Терміни та етапи реалізації Програми: 2013 – 2015 роки
|
|||||
8. |
Джерела фінансування Програми:
Районний бюджет, власні кошти суб’єктів підприємництва, кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, кошти Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва, гранди |
|||||
9. | Обсяги фінансування заходів з
районного бюджету |
420,0 тис.грн. | ||||
10. |
Система організації контролю за виконанням Програми
|
Координацію здійснює управління економіки райдержадміністрації |
2. Стан і аналіз малого підприємництва в Лозівському районі
Малий бізнес відіграє важливу роль в соціально-економічному розвитку країни.
Створюючи малі та середні підприємства, розпочинаючи діяльність як приватні підприємці, суб’єкти господарювання не тільки забезпечують себе роботою та певним доходом, але й створюють нові робочі місця, розширюють економічні можливості району, сприяють покращенню соціального захисту населення.
Малий бізнес району, в першу чергу, представлено малими підприємствами. Кількість діючих малих підприємств постійно коливається. Це зумовлено реєстрацією нових підприємств та скасуванням існуючих. Крім того, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання підприємницької діяльності» змінено критерії віднесення підприємств до малих, середніх або великих, в залежності від кількості працівників та обсягів реалізації продукції (робіт, послуг), що призводить до переводу підприємств із кола малих підприємств у коло середніх та навпаки. Як і в попередні роки, значна частина малих підприємств зосереджена на територіях Катеринівської, Новоіванівської сільських та Краснопавлівської селищної рад.
У 2012 році, за попередніми даними працює 75 малих підприємств, що становить 25 одиниць на 10 тисяч населення району.
Малі підприємства здійснюють діяльність у галузі сільського господарства, торгівлі, будівництва, надання послуг та здавання під найм нерухомості та інші.
С кожним роком збільшуються обсяги реалізації товарів, робіт і послуг.
Щорічно зростає рівень оплати праці на малих підприємствах.
Шляхом організації власного бізнесу та самозайнятості значна частина населення вирішує проблему працевлаштування.
Розвиток підприємницької діяльності дає змогу збільшувати кількість робочих місць.
3. Мета Програми
Забезпечення реалізації державної підтримки підприємництва; посилення прозорості діяльності органів місцевого самоврядування, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, вільного доступу суб’єктів господарювання до всіх сегментів ринку за єдиними правилами; досягнення балансу інтересів суб’єктів господарювання та влади.
- Заходи Програми відповідно до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва
На основі попереднього аналізу виконання Програми на 2011–2012 роки, стану, тенденцій та проблем розвитку підприємництва визначені напрями та заходи Програми сприяння розвитку малого підприємництва в Лозівському районі на 2013–2015 роки, спрямовані на виконання стратегічних завдань, окреслених у програмних документах державного та місцевого рівня, та подолання проблем, що стримують розвиток малого підприємництва, які викладено в цільових підпрограмах розвитку малого підприємництва.
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
4.1.1. Заходи щодо забезпечення повноти та якості виконання положень державної регуляторної політики
Цілі: Одним з найважливіших завдань щодо здійснення економічної реформи є подальше впровадження засад державної політики у сфері підприємництва, сприяння розвитку економічної конкуренції, основною метою якої є усунення правових, економічних та адміністративних перешкод у реалізації права громадянина на підприємницьку діяльність.
Реалізація заходів Програми щодо планування, розробки, оприлюднення, публічного обговорення та погодження проектів регуляторних актів органів місцевого самоврядування унеможливлюватиме прийняття економічно неефективних або недоцільних регуляторних актів, а прийняття нового регуляторного акта максимально задовольнятиме потреби суспільства з боку критеріїв ефективності та доцільності.
Впорядкування нормативно-правового регулювання сфери підприємництва на місцевому рівні сприяє подальшому вдосконаленню системи відносин між державою і підприємцями, звужує спектр адміністративного втручання в їх діяльність та створює більш приязні умови для започаткування і ведення бізнесу.
Мета: Поглиблення регуляторної реформи, проведення аналізу її дії, недопущення прийняття неефективних регуляторних актів, подолання адміністративно-дозвільних бар’єрів на етапах започаткування та ведення бізнесу, удосконалення політики щодо стягнення місцевих податків і зборів, забезпечення правового регулювання порядку проведення перевірок.
Розробка та надання пропозицій щодо прийняття нормативно-правових актів, які впливають на упорядкування та спрощення процедур започаткування та провадження підприємницької діяльності.
Очікувані результати: Реалізація заходів Програми сприятиме створенню належних умов для розвитку малого бізнесу, який найбільше потерпає від нормативно-правових та адміністративних перешкод.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
виконання
|
Виконавці
|
Джерела фінансу-
вання |
Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Забезпечення публічного обговорення проектів регуляторних актів та діючих нормативних актів з метою усунення адміністративних перешкод, з якими стикаються підприємці району. | постійно | управління економіки
райдержадмі-ністрації, розробники регуляторних актів |
безкош-товно | Досягнення прозорості та врахування громадської думки, відкритість на всіх етапах дій регуляторних органів. |
2. | Забезпечення вільного доступу підприємців до інформаційних органів державної влади стосовно питань впровадження регуляторної політики та покращення бізнес-середовища в районі.
|
постійно |
управління економіки
райдерж-адміністрації |
безкош-товно |
Покращення інформованості суб’єктів підприємництва. |
3. | Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на предмет ділової активності і розвитку підприємництва. | постійно | управління
економіки райдержадміні страції |
безкош-товно | Забезпечення комплексної
цілісної політики держави в сфері малого підприєм- ництва. |
4. | Участь у розробці проектів нормативно-правових актів, які сприятимуть розвитку підприємництва. | постійно | управління економіки
райдержадміністрації |
безкош-товно | |
5. | Проведення семінарів для керівників та бухгалтерів підприємств малого бізнесу району. | впродовж
2013-2015 років згідно окремих планів установ |
управління: економіки; агропромисло-вого розвитку райдержадмі-ністрації, міськ-районний центр зайнятості населення, Лозівська ОДПІ,
районний бізнес-центр |
безкош-товно | Підвищення рівня кваліфікації керівного складу підприємницьких структур. |
4.1.2. Заходи щодо удосконалення процедур започаткування бізнесу та оптимізація дозвільної системи у сфері господарської діяльності
Цілі: Спрощення процесу входження у бізнес, а саме процедур державної реєстрації, ліцензування та отримання дозволів на започаткування певних видів підприємницької діяльності, є одним із чинників прискорення розвитку малого підприємництва.
Система регулювання господарської діяльності шляхом видачі дозволів залишається громіздкою та неефективною, хоча у напрямку її реформування зроблено ряд важливих кроків, у тому числі запроваджено принцип організаційної єдності з видачі документів дозвільного характеру.
Функціонування Єдиного дозвільного офісу Лозівської райдержадміністрації дозволяє мінімізувати процес отримання документів дозвільного характеру за рахунок встановлення єдиних вимог до порядку їх видачі та скорочення необхідності самостійних звернень суб’єктів господарювання безпосередньо до дозвільних органів для отримання погоджень та висновків.
Мета: Підвищення ефективності діяльності Єдиного дозвільного офісу Лозівської райдержадміністрації шляхом забезпечення участі у його роботі всіх дозвільних органів.
Очікувані результати: Реалізація заходів Програми сприятиме забезпеченню відкритості та прозорості у роботі органів влади.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
викона-ння |
Виконавці
|
Джерела фінансу-вання | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Видача документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності в приміщенні Єдиного дозвільного офісу.
Забезпечення інформаційної підтримки суб’єктів підприємництва. |
постійно | державний
адміністратор управління економіки райдержадмі-ністрації |
безкош-товно | Спрощення процедури отримання дозвільних
документів. |
2. | Проведення моніторингу діяльності Єдиного дозвільного офісу. За результатами моніторингуздійснювати заходи з підвищення ефективності його діяльності. | постійно | управління економіки райдержадмі-ністрації
|
безкош-товно | Спрощення процедури отримання дозвільних
документів. |
3. | Проведення семінарів, круглих столів для суб’єктів господарювання з представниками дозвільних органів з питання удосконалення спрощеної процедури надання дозволів та погоджень в режимі „Єдиного дозвільного офісу”.
|
впродовж
2013-2015 років згідно окремих планів |
державний
адміністратор управління економіки райдержадмі-ністрації |
безкош-
товно |
Сприяння удосконаленню процедури
надання суб»єктам підприємницької діяльності дозволів та погоджень. |
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
4.2.1. Заходи щодо розширення доступу суб’єктів малого підприємництва до фінансових ресурсів
Цілі: Відсутність достатнього обсягу фінансових ресурсів для забезпечення інвестиційних та обігових потреб підприємництва є однією з найбільш складних проблем на шляху розвитку підприємництва. Існує низка чинників, які заважають суб´єктам підприємництва використовувати ці ресурси, а саме:
— відсутність майна, яке може бути прийняте як ліквідна застава для забезпечення гарантій повернення кредиту;
— складна процедура отримання банківського кредиту, довгі строки прийняття рішень про надання кредитів;
— регулярна потреба в малих кредитах для поповнення оборотних коштів.
Особливе значення для суб’єктів підприємництва має забезпечення місцевими органами влади ресурсної підтримки шляхом надання вільних земельних ділянок, нежитлових приміщень, виробничих площ, устаткування в коротко- або довготермінову оренду (у власність) та залучення їх на конкурсній основі до виконання місцевих або державних замовлень.
Мета: Програмою передбачається удосконалення механізму фінансово-кредитної підтримки суб’єктів господарювання, зокрема за рахунок спрямування бюджетних коштів, призначених для часткового відшкодування відсоткових ставок по кредитах, тим суб’єктам малого бізнесу, які впроваджують енергозберігаючі проекти, новітні технології та створюють нові робочі місця. Надання інформаційної підтримки підприємцям щодо можливості отримання фінансових ресурсів міжнародної технічної допомоги для розвитку малого підприємництва, грандів та ін.
Підтримка реалізації заходів:
Для реалізації заходів підпрограми в районному бюджеті передбачити на:
2013 рік – 130,0 тис.грн., 2014 рік — 140,0 тис.грн., 2015 рік – 150,0 тис.грн.
Очікувані результати: Реалізація заходів Програми сприятиме розвитку малого підприємництва у пріоритетних для району напрямах, створенню нових робочих місць, збільшенню податкових надходжень до бюджету.
№
з/п |
Заходи |
Термін
викона-ння |
Виконавці
|
Джерела фінан-сування | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
1. | Сприяти участі суб’єктів малого підприємництва у конкурсах на отримання фінансової підтримки на зворотній та безповоротній основі по пріоритетних напрямках економічного та соціального розвитку району
|
відповідно до планівХарківсь-кого регіональ-ного фонду підтримки підприєм-ництва (ХРФПП) | управління економіки райдерж-адміністрації | ХРФПП,
кошти громадсь-ких організа-цій, гранди |
Збільшення обсягів виробницва товарів та послуг. |
2. | Здійснення моніторингу ефективності використання суб’єктами малого бізнесу отриманих бюджетних коштів
|
щоквар-тально | управління економіки
райдерж-адміністрації |
безкош-
товно |
Забезпечення контролю за використанням бюджетних коштів. |
3. | Запрошення суб»єктів малого бізнесу до участі у процедурах закупівлі за бюджетні кошти
|
при проведенні процедур закупівлі | головні розпорядники коштів | безкош-товно | |
4. | Фінансова підтримка часткового відшкодування відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого підприємництва для реалізації інвестиційних проектів | щорічно | управління економіки, фінансове управління райдерж-адміністрації
|
районний бюджет | Збільшення частки суб’єктів малого підприєм-ництва у загальному обсязі виробництва, розширення реалізації товарів місцевого товаровиробника.
|
4.2.2. Заходи щодо стимулювання інвестиційного та інноваційного розвитку, посилення ринкових позицій малого підприємництва
Цілі: Стимулювання і підтримка інвестиційного розвитку, в тому числі і за рахунок інновацій, є однією із найважливіших функцій державного регулювання економіки, яка спрямована на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних суб’єктів господарювання на внутрішньому та зовнішньому ринках. Для малого підприємництва це є однією з умов виживання у сучасних складних економічних умовах.
Мета: Активізація інвестиційного та інноваційного розвитку суб’єктів малого підприємництва; сприяння міжрегіональному та міжнародному співробітництву.
Очікувані результати: Реалізація заходів сприятиме підвищенню конкурентоспроможності малого підприємництва.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
виконання |
Виконавці
|
Джере-ла фінансування | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Аналіз інвестиційного потенціалу
району. Складання інвестиційних паспортів населених пунктів району, найбільш інвестиційно- привабливих та їх презентація.
|
Весь період | управління економіки райдержадмі-ністрації | безкош-товно | Сприяння розповсюдженню інформації щодо інвестиційних можливостей району.
|
2. | Сприяння у пошуку інвесторів для реалізації інвестиційних проектів. Поповнення бази даних інвестиційно- привабливих підприємств району та підприємств, зацікавлених у залученні інвестицій. | постйно | управління економіки райдержадмі-ністрації | безкош-товно | Визначення пріоритетів інвестиційного розвитку району та надання допомоги в реалізації інвестиційних проектів. |
3. | Створення реєстру інвестиційних проектів (пропозицій) підприємств району та надання допомоги в їх реалізації. | весь період | управління економіки райдержадмі-ністрації | безкош-товно | Сприяння економічному розвитку району. |
4. | Поширювати інформацію про потенційні можливості малого підприємництва у сільському господарстві. Надання допомоги у пошуку ділових партнерів. | весь період | управління
агропромисло-вого розвитку райдержад-міністрації |
безкош-товно | Збільшення кількості підприємств малого бізнесу у сільському господарстві. |
5. | Створення сільськогоспо-дарських обслуговуючих кооперативів,
кредитних спілок у сільській місцевості. |
весь період | управління агропромисло-вого розвитку райдержад-міністрації | кошти підпри-
ємців |
Об»єднання зусиль для вирішення виробничих питань, захист економічних та інших інтересів своїх членів. |
6. | Сприяння розвитку народних промислів та ремісництва,
розвитку сільського туризму. |
весь період | управління агропромисло-вого розвитку,
відділ культури і туризму райдержад-міністрації |
кошти ферме-рів
підпри- ємців |
Створення та підтримка існуючих малих підприємств у сфері народних промислів, відродження традицій, створення нових робочих місць.
|
4.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення
4.3.1. Заходи щодо удосконалення системи інформаційно-консультативного, ресурсного, інфраструктурного та освітнього забезпечення суб’єктів підприємництва
Цілі: Важливою умовою активізації підприємницької діяльності є підвищення інформаційної обізнаності суб’єктів господарювання шляхом інформаційного забезпечення сфери підприємництва своєчасною, достовірною та повною інформацією на основі широкого використання інформаційних технологій, а саме: інформування щодо змін у законодавстві, нормативних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування, що стосується підприємницької діяльності, залучення підприємців до семінарів, бізнес-форумів тощо.
Мета: Проведення роботи щодо підготовки та підвищення кваліфікації кадрів для здійснення підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки, перепідготовка кадрів щодо ведення підприємницької діяльності.
Поліпшення консультативного та ресурсного забезпечення підприємництва за рахунок подальшого розвитку сучасної інфраструктури його підтримки, орієнтованої на задоволення всього спектру потреб підприємців, активізація проведення освітніх заходів з питань підприємницької діяльності.
Посилення ролі консультативно-дорадчих органів, створених для підвищення ефективності взаємодії органів влади з підприємцями.
Очікувані результати: Реалізація заходів сприятиме збільшенню кількості суб’єктів малого підприємництва, які діють у реальному секторі економіки, підвищенню ефективності їх діяльності та конкурентоспроможності, покращанню якості продукції і послуг.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансу-вання | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Висвітлення районної політики з питань підтримки та розвитку малого підприємництва в засобах масової інформації та мережі Інтернет | постійно | управління економіки райдержад-міністрації | безкош-товно | Покращення стану інформованості підприємців з актуальних питань організації підприємницької діяльності. |
2. | Проведення зустрічей, „круглих столів” представників органів влади з представниками бізнес кола району з питань розвитку соціального партнерства | постійно | управління та відділи райдержад-міністрації | безкош-товно | Врахування пропозицій та побажань підприємців в проведенні соціально-економічної політики. |
3. | Поновлення реєстрів нежитлових приміщень, земельних ділянок, які можна передавати в оренду чи запропонувати до продажу; забезпече-ння оприлюднення зазначеної інформації. | щорічно | управління економіки райдержад-міністрації | безкош-товно | Створення сприятливого середовища для розвитку підприємництва, підвищення ефективності використання ресурсів. |
4. | Організація роботи районного бізнес-центру щодо надання допомоги в організації власної справи, бізнес-планування, підготовки звітності тощо. | постійно | бізнес- центр,
Спілка підприємців району |
кошти підприєм-ців
|
Підвищення професійного рівня підприємців. |
5. | Надання суб’єктам підприємництва роз’яснень з питань застосування податко-вого законодавства, консультацій шодо порядку застосування нормативних і законо-давчих актів з питань, що регулюють підпри-ємницьку діяльність, забезпечення прав і інтересів підприємців. | постійно | Інформацій-но-консуль-тативний центр сприяння розвитку підприєм-ництва в Лозівькому районі | безкош-
товно |
Підвищення рівня знань з питань організації підприємницької діяльності. |
6. | Залучення представників малого бізнесу до участі у виставково-ярмаркових заходах, які відбувати-муться на території району і області. | постійно | управління економіки райдержад-міністрації
|
кошти підприєм-ців
|
Просування продукції малого бізнесу на регіональні ринки. |
7. | Проведення заходів з нагоди Дня підприємця. | серпень-вересень
щорічно |
управління
економіки райдержад-міністрації |
кошти
райдерж- адміністрації |
Підбиття підсумків розвитку малого підприємництва району та відзначення найкращих підприємців. |
4.3. 2. Заходи щодо підвищення кваліфікації та навчання незайнятого населення району, залучення до підприємництва соціально незахищених верств населення ( молоді, жінок, інвалідів )
Цілі: Реалізація завдань із реформування економіки потребує одночасного вирішення соціальних проблем.
Формування досконалих ринкових відносин не можливе без ефективного функціонування підприємницької діяльності, що вимагає створення умов, які сприяють організації підприємництва усіх категорій населення, бажаючих займатися даним видом діяльності.
Окремої уваги при вирішенні означеного питання потребують безробітні, молодь, інваліди, бо саме ці категорії належать до найбільш соціально незахищених категорій громадян.
Мета: Проведення профорієнтаційної роботи з безробітними, спрямованої на заняття підприємницькою діяльністю, навчання вивільнених працівників основам підприємництва, надання одноразової виплати допомоги по безробіттю для започаткування власної справи тощо.
Підтримка підприємницької ініціативи соціально-вразливих верств населення, сприяння забезпеченню соціального захисту найманих працівників та безпечних умов праці.
Підвищення соціальної відповідальності малого підприємництва, тобто забезпечення сплати суб’єктами господарювання податків та зборів у повному обсязі, виведення заробітної плати з тіні, розширення доброчинної діяльності.
Підтримка підприємницьких ініціатив молоді, зменшення рівня безробіття серед молоді району шляхом її залучення до підприємницької діяльності, сприяння створенню й забезпеченню діяльності молодіжних підприємств.
Залучення жінок до активної участі в усіх сферах життєдіяльності, що дасть змогу жінкам використати власні здібності та забезпечити їх самозайнятість та працевлаштування.
Привернення уваги до проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями, залучення інвалідів до активної участі в усіх сферах життєдіяльності в районі.
Очікувані результати: Реалізація заходів сприятиме зменшенню тінізації підприємницької діяльності, збільшенню надходжень податків і зборів до бюджету та рівня зайнятості населення, підвищенню статусу та престижу підприємців, а також дозволить залучити інвалідів, молодь, жінок та членів їх родин до малого бізнесу, створити нові робочі місця, збільшити кількість платників податків та зменшити соціальну напругу в суспільстві.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансу-вання | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 5 | 6 | 7 |
Підготовка кадрів та розвиток підприємницької ініціативи у безробітних | |||||
1. |
Здійснення навчання основам підприємни-цької діяльності на курсах підвищення кваліфікації за направленням служби зайнятості. | постійно | міськрайон-ний центр зайнятості
|
цільові кошти Фонду 1 | Забезпечення професійної підготовки для зайняття підприємницькою діяльністю. |
2. |
Організація проведення в районі тренінг-семінарів
«Як започаткувати власну справу». |
постійно | міськрайон-ний центр зайнятості | безкош-товно | |
3. |
Проведення профорієнтаційної роботи серед незайнятого населення щодо організації підприємницької діяльності. | постійно | УПСЗН
райдержад-міністрації, міськрайон-ний центр зайнятості
|
безкош-товно | Залучення безробітних до підприємницької діяльності, ознайомлення їх з можливістю відкриття власної справи. |
4. |
Залучення до підприємницької діяльності безробітних шляхом виплати одноразової допомоги по безро-біттю для організації власної справи. | постійно | УПСЗН
райдержад-міністрації, міськрайон-ний центр зайнятості |
цільові кошти
Фонду 1 |
Забезпечення додаткового пра-цевлаштування.
|
5. |
Сприяння залученню безробітних до підприємницької діяльності в соціально-побутовій сфері на селі.
Створення умов для започаткування ними власної справи за напрямками підприємництва, які є перспективними для населеного пункту. |
постійно | УПСЗН
райдержад-міністрації |
безкош-товно | Співпраця із сільськими, сели-щними радами щодо визначення необхідних нап-рямків розвитку підприємництва та забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та працевлаш-тування безробітних. |
Розвиток молодіжного підприємництва | |||||
1. |
Проведення
факультативів для соціальної адаптації учнівської молоді до ринкових умов економіки, навчання їх основам підприємницької діяльності. |
постійно | відділ освіти райдержад-міністрації | безкош-товно | Формування кункурентоспро-можності випускників шкіл на ринку труда.
|
2. |
Проведення круглих столів з проблеми розвитку малого бізнесу на селі, підготовки до роботи у сфері бізнесу майбутніх випускників шкіл. | згідно окремого
плану |
відділ освіти, відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадмі-ністрації, міськрайон-ний центр зайнятості
|
безкош-товно | |
3. |
Забезпечення системної роботи з профорієнтації молоді, в т.ч. шляхом проведення » Днів зайнятості «, «Ярмарків вакансій», «Днів інформації», «Днів абітурієнта». |
постійно |
цільові кошти Фонду 1 |
Проведення роз’яснювальної роботи серед молоді щодо розвитку та підтримки молодіжного підприємництва. | |
4. |
Проводити роботу щодо поповнення інформаційної бази даних про вакансії для молоді, яка шукає роботу. | постійно | відділ у справах сім»ї, молоді та спорту райдержадмі-ністрації | безкош-товно | Удосконалення інформаційного забезпечення молоді, зниження рівня безробіття серед молоді. |
5. |
Організувати проведення навчальних семінарів для молоді з техніки пошуку роботи, встановлення контактів з роботодавцем. | постійно | відділ у справах сім’ї, молоді та спорту
райдержадмі-ністрації, міськрайон-ний центр зайнятості |
безкош-товно | Підтримка підприємницьких ініціатив молоді, сприяння створенню й забезпеченню діяльності молодіжних підприємств. |
6. |
Участь в розробці допоміжних, консультаційних матеріалів з питань організації підприємницької діяльності молоді.
|
постійно | відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадмі-ністрації | безкош-товно | Покращення консультаційної бази молодіжного підприємництва. |
Розвиток жіночого підприємництва | |||||
1.
|
Організація про-ведення спеціалі-зованих семінарів, “круглих столів”, нарад з питань розвитку жіночого підприємництва. | постійно | відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержад-міністрації, | безкош-товно
|
Сприяння залученню жінок до підприємницької діяльності,
обмін досвідом. |
2. |
Проведення тренінгового навча-ння для підвищення конкурентоспро-можності жінок на ринку праці, семіна-рів «Особливості
зайнятості жінок». |
постійно | центр соціальних служб для сім»ї,дітей та молоді,
міськрайон-ний центр зайнятості
|
безкош-товно
|
Правова та психологічна підтримка жінок-підприємців, ознайомлення з сучасними ефективними методами ведення бізнесу. |
3. |
Надання допомоги
(юридичної, інфор-маційної тощо) у відкритті власної справи |
постійно | державні установи | безкош-товно
|
Підвищення рівня фахових знань. |
4. |
Участь у районних конкурсах «Молода жінка року”.»
Заохочення та визначення соціальної значущості жінок-підприємців. |
II квартал кожного року | управління економіки, відділ у справах сім”ї, молоді та спорту райдержадмі-ністрації,
міськрайон-ний центр зайнятості |
кошти підприємців та інші джерела фінансу-вання | Популяризація жіночого підприємництва, створення позитивного іміджу ділової жінки.
|
Підтримка підприємництва інвалідів | |||||
1. |
Забезпечити соціаль-ними послугами інвалідів, які зверну-лися до служби зайнятості, щодо сприяння професій-ному визначенню, з урахуванням висно-вків МСЕКу, з нада-нням інформаційних і консультаційних послуг. | постійно | УПСЗН
райдержадмі-ністрації, міськрайон-ний центр зайнятості
|
безкош-товно | Надання інформаційних і консультаційних послуг інвалідам з метою сприяння професійного визначення.
|
2. |
Сприяти професій-ному навчанню та працевлаштуванню інвалідів. Надавати практичну допомогу у працевлаштуванні випускників – інва-лідів після закінчен-ня навчальних закладів, у т.ч. випускників Харківського обліково-економіч-ного інтернату ім. Ф.Г. Ананченко. | щорічно | УПСЗН
райдержадмі-ністрації, міськрайон-ний центр зайнятості
|
безкош-товно | Працевлаштування випускників-інвалідів. |
3. |
Проведення ярмарок вакансій для інвалідів. | II півріччя | УПСЗН
райдержадміністрації, міськрайон-ний центр зайнятості |
безкош-товно
|
Зростання кількості працевлаштова-них інвалідів.
|
4. |
Забезпечити функ-ціонування профінформаційних куточків у центрі зайнятості населення для громадян з особ-ливими фізичними потребами. | постійно | |||
5. |
Сформувати спеціа-лізований банк вакансій для працевлаштування інвалідів. Інформувати УПСЗН райдержадміністрації про професії, що користуються попитом на ринку праці. | постійно | міськрайон-ний центр зайнятості | безкош-товно |
1 Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття
4.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва
4.4.1. Заходи щодо формування інфраструктури підтримки підприємництва
Цілі : Без захисту прав підприємців, без запобігання корупції та рейдерства неможливо стимулювати інвестиції, запускати перспективні інноваційні проекти, розширювати можливості розвитку малого бізнесу.
Мета: Захист прав підприємців шляхом підвищення рівня знань своїх прав суб`єктами малого бізнесу, забезпечення підприємців якісними юридичними послугами, сприяння співпраці органів влади, громадських організацій і представників малого бізнесу з метою розвитку підприємництва.
Очікувані результати: Поліпшення клімату для здійснення підприємницької діяльності; збільшення кількості підприємців-фізичних осіб та підприємств малого бізнесу; підвищення освітнього рівня та інформованості підприємців в частині ведення підприємницької діяльності.
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін
виконання |
Виконавці
|
Джерела фінансу-вання | Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Організація роботи районного бізнес-центру щодо надання допомоги в організації власної справи, бізнес-планування, підготовки звітності тощо. | постійно | бізнес-центр,
Спілка підприємців району |
кошти підпри-ємців
|
Підвищення професійного рівня підприємців. |
2. | Надання суб’єктам підприємництва роз’яснень з питань застосування податко-вого законодавства, консультацій шодо порядку застосування нормативних і законо-давчих актів з питань, що регулюють підпри-ємницьку діяльність, забезпечення прав і інтересів підприємців. | постійно | Інформацій-но-консуль-тативний центр сприяння розвитку підприєм-ництва в Лозівькому районі | безкош-
товно |
Підвищення рівня знань з питань організації підприємницької діяльності. |
3. | Удосконалення роботи Інформаційно-консультаційного центру сприяння підприємництву в Лозівському районі.
Підготовка пам`яток для підприємців з питань здійснення підприємницької діяльності. |
щорічно
|
управління економіки
райдерж-адміністрації, районний бізнес-центр |
безкош-товно |
Підвищення рівня правової культури підприємців в сфері здійснення підприємницької діяльності. Подолання адміністративних перешкод. |
4. | Проведення просвітницької роботи серед найманих працівників з питань трудового законодавства. | постійно | УПСЗН
райдерж- адміністрації |
безкош-
товно |
Забезпечення захи-сту прав найманих працівників в частині оплати праці, тривалості робочого часу. |
5. | Сприяти забезпеченню ефективного функціонування районних галузевих рад, використання їх раціональних і актуальних пропозицій в управлінській діяльності підвідомчих галузей.
|
постійно | управління райдерж-
адміністрації: економіки, агропро- мислового розвитку |
безкош-
товно |
Залучення суб’єктів підприємницької діяльності до участі у формува-нні державної політики в сфері підприємництва, запровадження прозорого механіз-му їх участі у підготовці проектів рішень органів виконавчої влади. |
5. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією її заходів
5.1. Заходи щодо координації та контролю за реалізацією Програми
Цілі: Механізм здійснення контролю за виконанням Програми визначає заходи щодо організації та контролю за ходом її виконання за рахунок:
— посилення взаємодії органів і підрозділів виконавчої влади всіх рівнів з підприємницькими структурами;
— активізації діяльності комісії з питань розвитку підприємництва та малого бізнесу.
Мета: Створення ефективно діючого механізму управління та організаційного забезпечення Програми за рахунок координації та взаємодії органів державного управління, об`єднань підприємців для всебічного аналізу стану підприємництва та подальшого впливу на політику підтримки підприємництва в районі.
Очікувані результати: Виконання заходів дозволить створити дієву систему впливу на процеси в сфері підприємництва, значно підвищити ефективність державного управління на підставі покращення організації та взаємодії органів влади та підприємницьких структур.
№
з/п |
Зміст заходів |
Термін
викона-ння |
Виконав- ці
|
Джерела
фінансува-ння |
Очікуваний
результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. |
Оцінка результатів та строків реалізації заходів Програми. |
щоквар-тально
|
управлін-ня економіки
райдерж-адмініст-рації |
безкош-товно |
Оперативне коригування цілей і задач підпрограм та заходів щодо їх реалізації у зв’язку із змінами у підприємницькому середовищі та його оточенні. |
2. |
Аналіз та оцінка ефективності вкладення коштів у заходи щодо реалізації Програми. |
щоквар-тально
|
управлін-ня економіки
райдерж-адмініст-рації
|
безкош-товно |
Виділення не ефективних підпрограм з метою їх перегляду. |
Заступник голови районної ради В. Воскобойников